ارسال به دیگران پرینت

اینفانتینو:

واکسن | فوتبالیست‌ها برای دریافت واکسن کرونا در اولویت نیستند

رییس فدراسیون فوتبال (فیفا) تاکید کرد که فوتبالیست‌ها نباید برای دریافت واکسن کرونا در اولویت قرار بگیرند. وی ادامه داد: نه من، نه ما، بازیکنان فوتبال را از این حیث جزو گروه در اولویت قرار نمی‌دهیم. البته، به دلایل امنیتی، در خصوص چند ماه آتی و همچنین رقابت‌های بین المللی و مسافرتی، شاید در برهه‌ای واکسیناسیون توصیه شود و المپیک توکیو بزرگ‌ترین رویداد پیش رو است که در تابستان برگزار می‌شود.

 واکسن | فوتبالیست‌ها برای دریافت واکسن کرونا در اولویت نیستند

 رییس فدراسیون فوتبال (فیفا) تاکید کرد که فوتبالیست‌ها نباید برای دریافت واکسن کرونا در اولویت قرار بگیرند.

«جیانی اینفانتینو» ۵۰ ساله که پس از ابتلا به کرونا در ماه اکتبر ۲۰۲۰ حالا سلامتی خود را بازیافته است، این اظهارات را همزمان با راه اندازی کمپین مشترک فیفا و سازمان بهداشت جهانی به منظور توسعه عدالت در دسترسی به درمان کووید-۱۹ ایراد کرد.

در حال حاضر واکسن‌های متعددی توسط چندین شرکت داروسازی جهان روانه بازار شده و برخی از کشورها ورزشکاران خود را که برای رویدادهایی همچون المپیک به تعویق افتاده توکیو مهیا می‌کنند، در اولویت دریافت واکسن قرار داده‌اند.

این موضوع به انتقادهای زیادی منجر شده و برخی مدعی شده‌اند که ورزشکاران نسبت به افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار داشته و یا پرسنل بهداشتی که دار خط مقدم جبهه مقابله با کرونا می جنگند، ارجحیت داده شده‌اند.

در این بین، اینفانتیو در جریان این کمپین که در ژنو آغاز به کار کرد، اظهار داشت: مسلما اولویت واکسن با افرادی است که در معرض خطر قرار دارند و همچنین کادر درمان. این موضوع کاملا روشن است.

وی ادامه داد: نه من، نه ما، بازیکنان فوتبال را از این حیث جزو گروه در اولویت قرار نمی‌دهیم. البته، به دلایل امنیتی، در خصوص چند ماه آتی و همچنین رقابت‌های بین المللی و مسافرتی، شاید در برهه‌ای واکسیناسیون توصیه شود و المپیک توکیو بزرگ‌ترین رویداد پیش رو است که در تابستان برگزار می‌شود.

اینفانتینو افزود: البته تمام این فرآیند با احترام به روال تثبیت شده توزیع واکسن است. افرادی وجود دارند که در معرض خطرند و این افراد باید در اولویت باشند و قطعا بازیکنان فوتبال و مقامات جزو این افراد نیستند.

هم کمیته بین المللی المپیک و هم کمیته سازماندهی توکیو ۲۰۲۰ تاکید کرده‌اند که واکسن کرونا «نوشدارو» برای بازی‌های المپیک نیست.

گمانه زنی‌ها در خصوص امکان‌پذیر بودن برگزاری المپیک توکیو همچنان در جریان است اما اینفانتینو که خود عضو کمیته بین المللی المپیک نیز محسوب می‌شود، نسبت به برگزاری این تورنمنت پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ ابراز اطمینان کرد.

وی در این باره نیز اظهار داشت: اطمینان بسیار زیادی دارم که این تورنمنت شگفت انگیز خواهد بود و با همان جادوی همیشگی جهان را دور هم جمع می‌کند. به جایگاه قبلی خودمان باز خواهیم گشت و تا آن روز کووید مغلوب شده است. اگر تا دو سال آینده به این نقطه نرسیده باشیم، همه با مشکلی بزرگتر از جام جهانی روبرو خواهیم بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه