ارسال به دیگران پرینت

نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج جهان در مسابقات تاتا استیل

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در مسابقات حضوری شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۱ دست به مهره خواهد شد.

نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج جهان در مسابقات تاتا استیل

باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد. شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کرده که با استقبال خوب تماشاگران و بازیکنان همراه بود.

در بعضی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد. 

در جدیدترین مسابقات قرار است ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت بپردازند. این مسابقات قرار است به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند و از تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کند.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره خواهند شد. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها دست به مهره خواهند شد.

مسابقات تاتا استیل درحالی برگزار می شود که شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مسابقات ورزشی لغو شود. این مسابقات بعد از مشورت کامل با انجمن شطرنج هلند ، کمیته ملی المپیک هلند و مسئولان مراقبت های سلامتی و ایمنی قرار است به صورت حضوری برگزار شود.

مدیر برگزاری این مسابقات انتظار بازی های هیجان انگیزی را دارد و می گوید که به دلیل شیوع کرونا  بسیاری از بزرگان شطرنج به سختی شطرنج کلاسیک بازی کرده اند بنابراین برگزاری ۱۳ دور مسابقه حضوری می تواند چالش برانگیزترین مسابقات شطرنج کلاسیک جهان باشد و می تواند منجر به نتایج شگفت انگیزی شود. 

برگزاری این مسابقات در سراسر جهان با پاسخ مثبت مواجه شده و سیل تبریک ها و واکنش های مثبت از مردم سراسر جهان به دلیل برگزاری این مسابقات دریافت شده است. 

 برخلاف مسابقات نروژ شطرنج که در ماه اکتبر برگزار شد نیاز نیست بازیکنان برای دوره قرنطینه خود ۱۰ روز زودتر به هلند برسند. همچنین شطرنج بازان باید نتیجه آزمایش منفی کرونای خود را برای حضور در این مسابقه ارائه دهند. 

طبق قوانین گفته شده، ماسک برای بازیکنان اجباری نخواهد بود اما فاصله بین میز بازیکنان افزایش خواهد یافت. 

در این رقابتها سلامتی بازیکنان، تماشاچیان احتمالی، کارکنان و کارمندان از اولویت برخوردار بوده و سلامتی آنها به طور مداوم کنترل می شود.  هنوز هم مشخص نیست که تماشاچیان می توانند در این رقابت ها حضور داشته باشند یا خیر و حضور آنها بستگی به تصمیمات بعدی هلند دارد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه