ارسال به دیگران پرینت

قرارداد آل‌اشپورت با فدراسیون در آستانه فسخ | جنجالی‌شدن دوباره برند تولید البسه تیم‌های ملی فوتبال

سکوتی که در فدراسیون فوتبال شاهد آن هستیم، در نگاه اول این ذهنیت را به وجود می‌آورد که مدیران این مجموعه توانسته‌اند آرامش را در فدراسیون برقرار کنند و همه کارها روی اصول و به شکلی کاملا حرفه‌ای درحال انجام است. آنچه در باطن امور فدراسیون جریان دارد اما با این مسأله تفاوتی چشمگیر دارد. هیچ چیزی سرجای خودش نیست و با قدرت می‌توان نوشت که تمامی امور با بحران و مشکل روبه‌رو شده است. یکی از آنها قرارداد اسپانسرینگ البسه تیم‌های ملی است که شایعاتی درباره بروز اختلافات در اجرای بندهای قرارداد و احتمال فسخ آن بر سر زبان‌ها افتاده است.

قرارداد آل‌اشپورت با فدراسیون در آستانه فسخ | جنجالی‌شدن دوباره برند تولید البسه تیم‌های ملی فوتبال

[شهروند]سکوتی که در فدراسیون فوتبال شاهد آن هستیم، در نگاه اول این ذهنیت را به وجود می‌آورد که مدیران این مجموعه توانسته‌اند آرامش را در فدراسیون برقرار کنند و همه کارها روی اصول و به شکلی کاملا حرفه‌ای درحال انجام است. آنچه در باطن امور فدراسیون جریان دارد اما با این مسأله تفاوتی چشمگیر دارد. هیچ چیزی سرجای خودش نیست و با قدرت می‌توان نوشت که تمامی امور با بحران و مشکل روبه‌رو شده است. یکی از آنها قرارداد اسپانسرینگ البسه تیم‌های ملی است که شایعاتی درباره بروز اختلافات در اجرای بندهای قرارداد و احتمال فسخ آن بر سر زبان‌ها افتاده است.

مدیریت فدراسیون در این شرایط حساس قطعا به راحتی خبر احتمال قطع همکاری با آل‌اشپورت را تأیید نخواهد کرد، چون این یک آبروریزی بزرگ تجاری دیگر برای سیستم خواهد بود که همه بفهمند یک قرارداد اسپانسرینگ دیگر هم با شکست روبه‌رو شده است. به همین ترتیب پنهانکاری در دستور کار مدیران قرار خواهد گرفت و فعلا تا قضیه حاد نشده، احتمالا بنای مسئولان هم سکوت خواهد بود. منتهی با توجه به اخبار دریافتی از راهروهای فدراسیون و اتفاقات رخ‌داده، این انتظار از تمام مدیران رده بالای فدراسیون وجود دارد که شفاف‌سازی دقیقی درباره پرونده همکاری با شرکت آل‌اشپورت داشته باشند.

اگر چیزی برای پنهان‌کردن وجود ندارد، باید به جامعه فوتبال گفته شود که ارزش مالی قرارداد امضاشده با آل‌اشپورت چقدر است؟ این برند تا جام‌جهانی ٢٠٢٢ قرار است در هر بازه زمانی چه میزان لباس و با چه کیفیتی در اختیار ١٨ تیم‌ملی تحت‌نظر فدراسیون فوتبال قرار بدهد؟ قرارداد امضاشده شامل چه بند و تبصره‌هایی برای خرید لباس از شرکت آل‌اشپورت توسط فدراسیون فوتبال است و میزان پولی که این شرکت تعهد کرده، به فدراسیون در ازای اسپانسری پرداخت کند، چه میزان است؟

با درنظرگرفتن این سوال‌ها، همچنین انتظار می‌رود که مدیران فدراسیون به صراحت اعلام کنند موضوع مکاتبات برای دریافت محصولات آل‌اشپورت و تأکید این شرکت برای اجرای بندهای قرارداد مبنی بر خریدکردن از سوی فدراسیون چه جزئیاتی دارد؟ آیا آپشن ارایه البسه تیم‌ملی بزرگسالان به صورت رایگان در ازای خرید لباس از سوی فدراسیون برای داوران، ناظران و سایر تیم‌های ملی است؟ آیا پرداختی مالی این شرکت به فدراسیون در هر‌سال کمتر از سه‌میلیارد تومان است؟ این خبر که برخی مدیران فدراسیون از تأکید آل‌اشپورت روی موضوع خرید لباس ناراحت شده و مذاکراتی برای فسخ قرارداد انجام داده‌اند، صحت دارد؟ آیا بین مدیران اجرایی فدراسیون هم برای قطع یا ادامه همکاری با شرکت آل‌اشپورت اختلاف‌نظر به وجود آمده است؟

به هرصورت شواهد و قرائن نشان می‌دهد که در همکاری طرفین اختلاف و مشکلاتی به وجود آمده است و حل‌نشدن آن در آینده‌ای نزدیک به فسخ این قرارداد اسپانسری منجر خواهد شد. روزنامه شهروند به‌ زودی اخبار و اطلاعات دقیقی از بحران به وجود آمده درباره قرارداد اسپانسرینگ لباس تیم‌های ملی و قرارداد فدراسیون با شرکت‌ هاکوپیان منتشر خواهد کرد.

با این حال، روز گذشته با یکی از مدیران اجرایی رده بالای فدراسیون درباره پرونده آل‌اشپورت تماس گرفتیم و با تأکید روی اینکه قصد مصاحبه ندارد، برای تشریح ماجرا به خبرنگار «شهروند» این توضیحات را ارایه داد: «آل‌اشپورت باید طبق قرارداد و در یک تعداد خاص لباس تیم‌ملی را در اختیار ما می‌گذاشت و طرح ارایه‌شده از سوی فدراسیون را تولید می‌کرد و با کیفیت بالا به ما ارایه می‌داد. این اتفاق البته با تأخیر و مشکلاتی همراه شد و تاکنون البسه مورد نیاز تیم‌های ملی را طبق قرارداد در اختیار فدراسیون قرار نداده‌اند. البته در قرارداد ما تعهد کرده‌ایم لباس داوران و کلاس‌های آموزشی را خریداری کنیم، که این کار را می‌کنیم. منتهی نماینده سابق آل‌اشپورت امتیاز این شرکت را به یک‌نفر جدید در ایران فروخته است و به همین ترتیب تیم جدید اعلام کرده همه لباس‌ها را باید خریداری کنید. پس فدراسیون در نامه‌ای تهدیدآمیز به این شرکت اعلام کرده اگر مفاد قرارداد به درستی اجرایی نشود و لباس‌های باکیفیت تیم‌ملی با طرح مورد تأیید فدراسیون در اختیارمان قرار ندهند، قرارداد  فسخ خواهد شد و اسپانسرینگ البسه تیم‌های ملی در اختیار شرکت دیگری قرار داده خواهد شد.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه