ارسال به دیگران پرینت

فوتبال | مهاجرانی: صندلی ریاست فدراسیون صندلی تجارت است نه خدمت

حشمت مهاجرانی سرمربی با سابقه فوتبال کشورمان معتقد است سران فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر به‌دنبال پرکردن جیب خود بودند تا اینکه فوتبال را در ایران توسعه دهند

فوتبال |  مهاجرانی: صندلی ریاست فدراسیون صندلی تجارت است نه خدمت

وضعیت فوتبال ایران

حشمت مهاجرانی سرمربی باسابقه فوتبال کشورمان در گفت‌گو در خصوص اوضاع نابسامان این روزهای فوتبال ایران گفت: این موضوعات برای فوتبال کشور ما تازگی ندارد. چندین سال است که ما در مورد ناکارآمدی مسئولان فدارسیون فوتبال صحبت می‌کنیم. عیب قطعا از توپ فوتبال و مستطیل سبز نیست. مشکل افرادی هستند که با کمال وقاحت در فدارسیون فوتبال حاضر می‌شوند و می‌خواهند دوباره به قدرت بازگردند تا از صندلی فدارسیون فوتبال سوءاستفاده کنند. صندلی ریاست فدراسیون دیگر صندلی خدمت به فوتبال نیست. بلکه به تجارت‌ و سوءاستفاده برخی از افراد تبدیل شده است.

او ادامه داد: اینجا باید اشاره کنیم ما از برتری خود در فوتبال آسیا که می‌دانیم به جام‌جهانی صعود می‌کنیم و خوشحالی مردم و نشاط جامعه سوءاستفاده می‌کنیم. شما نگاه کنید در گذشته افرادی بودند که به فکر خدمت بودند، اما در حال حاضر افرادی آمدند که به فکر جیب خود و منافع شخصی هستند و آدم درستکار و صادق کمتر در این فدراسیون وجود دارد.

مهاجرانی گفت: آقای سلطانی‌فر باید اقدامی شایسته انجام دهد هرچند این با قوانین فیفا مغایرت دارد، اما به‌هرحال وزیر باید در حد اختیارات و وظیفه خود کاری انجام دهد. الان نگاه کنید اساسنامه‌ای که بارها به فیفا ارسال شده از آن ایراد گرفته شده است و برگشت خورده، برای چی؟ به‌دلیل اینکه در هر بند آن سران فدراسیون به فکر منافع خودشان بوده‌اند.

مشکل کجاست؟!

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا مشکل از افراد حاضر در فدراسیون است یا اساس فوتبال، افزود: من در فدراسیونی کار می‌کردم که در آن هیچکس حقوق‌بگیر نبوده است. همه به‌خوبی به فوتبال آشنایی داشتند و عاشق آن بودند. این خود یک مساله مهم و بزرگ است که شما فوتبال را بشناسید و به‌جای اینکه به فکر جیب خود باشید دلسوز فوتبال باشید. فدراسیون آقایان دادکان، صفایی فراهانی و داریوش مصطفوی خوب بودند، اینگونه نیست که تمامی آقایان بد بودند. ولی متاسفانه در چند سال اخیر نتوانستیم افراد سالم و درستی را پیدا کنیم که دلسوز باشند و به فوتبال این سرزمین خدمت کنند. فوتبال ما از پایه خراب است.

انتخاب سرمربی تیم‌ملی

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی تیم‌ملی هم اضافه کرد: در حال حاضر در مورد سرمربی تیم‌ملی تنها عنوان می‌کنند که ایشان 6 سال است که در ایران بودند و شناخت کافی از فوتبال ما دارند. آیا همین فاکتور برای هدایت تیم‌ملی کافی است که هرکس از راه رسید سکان هدایت این تیم را در اختیارش بگذاریم؟ اگر چنین است آقایی قلعه‌نویی و علی دایی که فرزند این آب و خاک هستند، آیا از فوتبال ایران شناخت ندارند؟ نتایج به مراتب بهتری نیز نسبت به اسکوچیچ در فوتبال داخلی گرفته‌اند، اما وقتی در اتاق‌های دربسته تصمیم‌گیری می‎‌شود، نتیجه نیز همین می‌شود.

انتخاب به‌عنوان بهترین

مهاجرانی در خصوص انتخاب به‌عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ جام‌ملت‌های آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان کرد: قبل از من شادروان رنجبر و محمود بیاتی نیز با تیم‌ملی قهرمان آسیا شده بودند. شاید یکی از دلایل این انتخاب این باشد که من بدون گل‌خورده و باخت تیم‌ملی را قهرمان آسیا کردم. نه تنها در جام‌ملت‌ها بلکه در انتخابی المپیک و انتخابی جام‌جهانی من هیچ باختی در پرونده خود ندارم.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه