ارسال به دیگران پرینت

بیداریان: نگران ضدعفونی استخر آزادی نیستیم/ نگرانی ما رعایت پروتکل‌ها توسط شناگران است

مدیر استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی گفت: از زمانی که استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی برای تمرین ملی‌پوشان شنا باز شده است، پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت می‌شود و ما نگرانی از ضدعفونی استخر نداریم بلکه نگرانی ما بیشتر از سوی شناگران است.

بیداریان: نگران ضدعفونی استخر آزادی نیستیم/ نگرانی ما رعایت پروتکل‌ها توسط شناگران است

محمد هادی بیداریان  اظهار کرد: از هفتم تیر که اجازه بازگشایی استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی برای شروع تمرینات ملی‌پوشان شنا داده شده است تا به امروز تمام پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود و تمام فضای استخر اعم از رختکن‌ها، دوش‌ها، حاشیه‌ها، محل‌های ورود و خروج، لبه‌ها و پله‌های استخر قبل از ورود و پس از خروج ملی‌پوشان ضدعفونی می‌شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. حتی سعی کردیم تعداد خط‌های استخر را طوری فاصله‌گذاری کنیم که فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شود.

وی گفت: با توجه به این که شیرجه‌روها نیز از فردا تمرینات خود را در آزادی آغاز خواهند کرد، زمانبدی تمرینات را طوری تنظیم کردیم که از ساعت 6:30 تا 8 صبح ملی‌پوشان شنا تمرینات خود را انجام می‌دهند و از 10 تا 12 برای ملی‌پوشان شیرجه زمان در نظر گرفته شده تا تداخلی بین تمرینات ورزشکاران وجود نداشته باشد. البته فضای تمرینی ورزشکاران در دو استخر جدا است و هر روز از ملی‌پوشان جلوی درب آزادی و همچنین قبل از ورود به استخر تب سنجی به عمل می‌آید و از نظر پروتکل‌های بهداشتی کاملا مورد سنجش قرار می‌گیرند.

مدیر استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی پیرامون این پرسش که آیا از شیرجه‌روها نیز تست کرونا گرفته شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تعداد شیرجه‌روها بسیار محدود است و قبل از این که تمرینات خود را از فردا در آزادی شروع کنند توسط فدراسیون پزشکی ورزشی از آنها تست گرفته شده و جواب تست آنها به معاونت ورزش قهرمانی آزادی ارجاع داده شده است. ما دغدغه و نگرانی از وضعیت استخر قهرمانی آزادی نداریم و هر روز میزان کلر استخر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تمام فضای تمرینی ضدعفونی می‌شود، نگرانی ما از خود ورزشکاران است که چقدر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که البته در این زمینه باید مربی تیم ملی مراقب سلامتی و شرایط جسمانی ورزشکار باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

بیداریان افزود: برای این که سلامتی ورزشکاران به خطر نیفتد به دنبال آن هستیم با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی پس از مدتی دوباره از ورزشکاران تست کرونا گرفته شود تا بیشتر آنها را تحت کنترل داشته باشیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا امکان تمرین برای ملی‌پوشان واترپلو نیز فراهم شده است یا خیر؟ تصریح کرد: واترپلو چون یک رشته تیمی است هنوز در  دستور کار ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش نیست و برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد، مگر این که ورزشکاران این رشته بخواهند به صورت انفرادی برای حفظ آمادگی بدنی خود در استخر تمرین داشته باشند تا با افت زیادی مواجه نشوند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه