ارسال به دیگران پرینت

ترس به جان فوتبال افتاد | کرونا فوتبالی ها را ترساند

٦ بازیکن فولاد مبتلا به کرونا شده‌اند اما بازی‌های این تیم لغو نمی‌شود؛ حالا همه نگران سلامتی جامعه فوتبال هستند

ترس به جان فوتبال افتاد | کرونا فوتبالی ها را ترساند

بالاخره همان اتفاق بدی که انتظارش را داشتیم رخ داد و حالا بازیکنان لیگ برتری با استرس بیشتری در مستطیل سبز حاضر می‌شوند. در روزهایی که کرونا بار دیگر در ایران اوج گرفته و حتی زمزمه‌های تعطیلی دوباره لیگ هم به گوش می‌رسد، باشگاه فولاد از ابتلای ٦ بازیکن خود به این ویروس خبر داده؛ موضوعی که شوک عجیبی را به لیگ برتر وارد کرده است. جالب اینجاست با وجود تعداد بالای مبتلایان به کرونا در تیم فولاد و خطری که سایر تیم‌ها را تهدید می‌کند، مسئولان سازمان لیگ اصرار به حضور این تیم در ادامه مسابقات دارند و گویا بی‌سروصدا دستورالعمل‌های مربوط به لغو بازی‌ها را تغییر داده‌اند!

خبر شوکه‌کننده جواد نکونام

جواد نکونام، سرمربی فولاد، که تیمش این روزها در اوج به سر می‌برد و در ٥ بازی اخیر خود به پیروزی دست پیدا کرده، خبر شوکه‌کننده‌ای اعلام کرد: «ما قبل از بازی با ماشین‌سازی تست دادیم و متأسفانه دو روز بعد از بازی با ماشین‌سازی جواب آمد که تست ٦ بازیکن مثبت شده و بازیکن‌ها تا امروز در قرنطینه کامل بوده‌اند. باز هم تست کرونا داده‌ایم و الان منتظریم جواب تست بچه‌ها بیاید که امیدواریم منفی باشد و مشکلی برای ما به وجود نیاید. الان ٦ نفر از بازیکنان‌مان را نداریم و در کادر پزشکی و ماساژورها هم چند نفر ناقل داریم که متأسفانه شرایط‌مان را خراب کرده است. امیدواریم این تست‌ها را همه تیم‌ها انجام دهند.»

ماشین‌سازی چگونه کرونایی ندارد؟

با اینکه نکونام اعلام کرده مثبت‌شدن تست ٦ بازیکن این تیم مربوط به آزمایش قبل از بازی با ماشین‌سازی است، اما وقتی با مدیرعامل این تیم تبریزی تماس گرفتیم، او از منفی‌بودن تست بازیکنان ماشین‌سازی خبر داد. حسن آذرنیا در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من وقتی خبر مربوط به تیم فولاد را خواندم خیلی ناراحت شدم،‌ اما بازیکنان ما بعد از این بازی تست کرونا دادند و خدا را شکر حتی یک نمونه مثبت هم نداشتیم. تیم ما با حمایت مالک باشگاه پروتکل‌های بهداشتی را با انجام پرواز چارتر و داشتن دو اتوبوس کاملا رعایت می‌کند. با این حال شرایطی پیش آمده که برای هر بازی استرس داریم که بازیکنی دچار این ویروس نشود.»

سازمان لیگ مخالف لغو بازی فولاد!

با اینکه تست کرونای ٦ بازیکن و چند عضو کادر تیم فولاد مثبت شده، طبق ادعای جواد نکونام سازمان لیگ اصرار به برگزاری بازی این تیم در برابر نساجی مازندران در روز یکشنبه دارد. وقتی با سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، در این‌باره تماس گرفتیم، او فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک را در این زمینه مسئول دانست و به «شهروند» گفت: «از نظر سازمان لیگ بازی‌ها طبق برنامه برگزار می‌شود؛ مگر اینکه فدراسیون پزشکی و ایفمارک به ما اعلام کنند که یک تیم به خاطر آمار بالای تست‌های مثبت کرونا و طبق پروتکل‌های تعیین‌شده نمی‌تواند به میدان برود. فعلا چیزی به ما ابلاغ نشده و با این وضع یکشنبه بازی فولاد برابر نساجی برگزار می‌شود.»

هراتیان: برای لغو بازی باید حداقل ٢٥‌درصد تیم کرونا گرفته باشند!

برای پیگیری ماجرا با زهره هراتیان، رئیس ایفمارک یا همان مرکز پزشکی فوتبال ایران، تماس گرفتیم تا درباره تأیید مثبت‌شدن تست کرونای ٦ بازیکن فولاد صحبت کنیم. هراتیان در پاسخ به این سوال که آیا بازی فولاد لغو می‌شود یا خیر به «شهروند» گفت: «فعلا که جواب تست بازیکنان و مربیان فولاد به دست ما نرسیده است. با این حال اگر فولادی‌ها رسما اعلام کردند که این تعداد نفر مبتلا به کرونا در تیم‌شان است، باید نتیجه تست‌ها را به ایفمارک هم بفرستند. البته حتی در صورتی که ٦ بازیکن این تیم مبتلا شده باشند، باز هم بازی آنها لغو نمی‌شود. طبق آیین‌نامه جدیدی که برای همه باشگاه‌ها هم ارسال شده، در صورتی که ٢٥‌درصد اعضای تیم به این ویروس مبتلا باشند، بازی آنها با درخواست باشگاه لغو خواهد شد؛ در غیر این صورت بازی باید برگزار شود. این آیین‌نامه به همه باشگاه‌ها ارسال شده است.»

فولادی‌ها امیدوار به لغو سفر به مازندران

فولاد خوزستان باید برای بازی این هفته راهی مازندران و شهر قائمشهر شود. این تیم در صورتی که دستور لغو بازی‌اش نرسد، امروز از جنوب به شمال سفر می‌کند اما اصلا شرایط مناسبی ندارد. سیدمحمد علوی، سرپرست تیم فولاد خوزستان، در پاسخ به این سوال که آیین‌نامه مربوط به شرط ابتلای ٢٥‌درصد تیم برای لغو مسابقه به دست‌شان رسیده یا خیر به «شهروند» می‌گوید: «بله، ما این آیین‌نامه را دریافت کردیم. فعلا که به ما گفتند باید مقابل نساجی بازی کنید. تیم ما وضع خوبی در هفته‌های اخیر داشته و در چند بازی متوالی پیروز شدیم، اما وضعیت‌مان الان اصلا خوب نیست. ٦ بازیکن تست‌شان مثبت شده و امروز جواب تست بعدی می‌آید. نمی‌دانم ٢٥‌درصد تیم شامل چند نفر می‌شود اما امیدوارم بازی این هفته ما را لغو کنند. علاوه بر این ٦ بازیکن و چند عضو کادر که به کرونا مبتلا شدند، ما چند بازیکن محروم و مصدوم دیگر هم داریم. درواقع ما یک تیم مصدوم داریم اما فعلا که گفته‌اند باید بازی کنید. امروز تکلیف نهایی بازی ما مشخص خواهد شد.»

اصراری که شاید منجر به فاجعه شود!

مشخص نیست با اینکه فولادی‌ها می‌گویند نزدیک به ١٠ نفر از اعضای تیم‌شان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، دلیل اصرار سازمان لیگ به برگزاری بازی این تیم با نساجی چیست. بارها اعلام شده که سلامتی افراد در اولویت است، اما به نظر می‌رسد برای برخی از مسئولان برگزاری مسابقات طبق برنامه از هر چیزی مهم‌تر است! یک تیم بین ٤٠ تا ٥٠ عضو دارد و ٢٥‌درصد از اعضای آن حداقل ١٠ نفر هستند، اما سوال اینجاست مثلا تیمی مثل فولاد اگر ٨ یا ٩ عضو کرونایی داشته باشد، واقعا شرایط بازی‌کردن مقابل حریف خود را خواهد داشت؟ اصرار به برگزاری این مسابقه ممکن است فاجعه‌ای در ادامه لیگ به بار بیاورد و باعث همه‌گیری کرونا در میان بازیکنان لیگ برتری شود.

 [شهروند] 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه