ارسال به دیگران پرینت

آیا استراماچونی به‌دنبال دریافت غرامت از ایران است.

در حالی‌که استقلال شرایط خوبی ندارد، خبرهایی در مورد ادعای غرامت استراماچونی از این باشگاه شنیده می‌شود. استراماچونی که روزگار خوبی را در باشگاه استقلال سپری کرد ظاهرا به‌دنبال دریافت غرامت است!

 آیا استراماچونی  به‌دنبال دریافت غرامت از ایران  است.

جدایی

آذرماه سال گذشته برای استقلال روز‌های بسیار عجیب و غریبی بود. در حالی که تیم همه حریفان خودش را مغلوب می‌کرد و به صدر جدول رسیده بود ناگهان خبر آمد که آندره‌آ استراماچونی قصد ترک ایران را دارد و دیگر نمی‌خواهد روی نیمکت استقلال بنشیند! کاملا طبیعی بود که دلایل مرد ایتالیایی برای جدایی غیرفنی و به نوعی حتی غیرورزشی است. «استرا» رفت و مذاکرات یکماه برای بازگشت او ثمری نداشت تا در نهایت فرهاد مجیدی جانشین این مربی شود. «استرا» میان هواداران استقلال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده بود و به موازات همین مساله مدیریت باشگاه طرفداران چندانی روی سکو‌ها نداشت به همین خاطر پس از قهر سرمربی همه چیز به‌شدت علیه مدیران شد و مدیرعامل وقت چاره‌ای جز استعفا پیدا نکرد. در رابطه با دلایل جدایی استراماچونی موارد بسیار زیاد و مفصلی گفته و نوشته شده ولی چند روز قبل خبر جالبی پیرامون این پرونده به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد سرمربی وقت استقلال بنا بر دلایلی ترجیح می‌داد در امور غیرفنی هم وارد شود. اتفاقی که در فوتبال اروپا کاملا بی‌سابقه است. البته در قاره‌سبز همه چیز فوتبال سر جای خودش بوده و کاملا بدیهی است که مدیران نیز در امورفنی دخالتی ندارند. عدم پرداخت به‌موقع و دستمزد و بلوکه شدن حساب در ایتالیا مهمترین دلایلی بود که «استرا» هنگام ترک تهران آنها را عنوان کرد و مدعی شد به‌خاطر همین مسائل دیگر نمی‌تواند با استقلال کار کند، ولی گذشت زمان نشان داد پای موارد دیگری نیز در میان بوده است. یکی از روزنامه‌های ورزشی در ادامه این مطلب نوشت: از قضا این‌طور که از یک منبع آگاه شنیدیم، سرمربی سابق استقلال دقیقا در همان روز‌هایی که تیمش نتایج بسیار خوبی می‌گرفت (به‌طور دقیق، چند روز قبل از جدال با شهرخودرو که استقلال با پیروزی در آن به صدر جدول رسید) در سرد‌ترین حالت ممکن با مدیریت وقت باشگاه قرار داشت و به این نتیجه رسیده بود که بعضی از اعضای هیات‌مدیره دلشان نمی‌خواهد او سرمربی باشد روی همین اصل به مدیران باشگاه پیغام داد که علاوه بر حل قضیه دستمزد، باید زمینه برای اخراج دو نفر از اعضای آن زمان هیات‌مدیره نیز فراهم شود! ادعایی که با واکنش تعجب‌برانگیز مدیران باشگاه همراه شد و به «استرا» گفتند این کار نه تنها از عهده مدیرعامل بلکه از توان رئیس هیات‌مدیره هم خارج است، چون وزیر ورزش هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس را تعیین می‌کند. در نهایت هم استراماچونی با ناراحتی‌ تهران را ترک کرد.

مذاکره برای تیم‌ملی؟!

در شرایطی که تیم‌ملی فوتبال ایران با دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات قرارداد دارد و این مربی حتی کارهای مقدماتی حضورش در تیم‌ملی را هم انجام داده است، در اوایل اردیبهشت‌ماه خبرهایی از مذاکره آندره استراماچونی سرمربی سابق استقلال با فدراسیون منتشر شده است. هرچند سخنگوی فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کرد، اما سایت‌های خبری در ایتالیا بحث حضور استراماچونی در تیم‌ملی ایران را با جدیت پیگیری و خبرهایش را منتشر کردند. سایت topscommesse در این مورد نوشت: «دوران مربیگری آندره استراماچونی می‌تواند با یک فصل جدید پربارتر شود. مربی سابق تیم‌های اینتر و اودینزه یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ملی ایران است. تیم‌ملی ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 است و در انتظار دیدارهای سرنوشت‌سازی است تا به صعود به جام‌جهانی امیدوار باشد.» این سایت سپس با اشاره به نتایج عالی به‌دست آمده با استقلال ادامه داد: «تجربه استراماچونی در استقلال سران فدراسیون ایران را متقاعد کرد که روی این مربی ایتالیایی تمرکز کنند، براساس اعلام چند منبع، گفت‌وگوهای طرفین در حال حاضر به‌خوبی پیش رفته است.» چند روز بعد اما باتوجه به شایعه حضور استراماچونی روی نیمکت تیم‌ملی ایران، جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار ورزشی تایید کرد که اولویت استراماچونی در آینده کارکردن در ایتالیا است. او همچنین دوران حضورش در ایران را زیبا و شگفت‌انگیز توصیف کرده و مدعی شد رابطه‌اش با هواداران استقلال فراتر از فوتبال بوده است. در همین رابطه فدریکو پاستوره‌لو وکیل این مربی با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود که در صفحه استراماچونی هم بازنشر شد، به این شایعات واکنش نشان داد. پاستوره‌لو وکیل استراماچونی در این باره نوشت: در ارتباط با اخباری که در رسانه‌های دنیا در مورد تماس میان آژانس ما و فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با آقای استراماچونی منتشر شده، آقای استراماچونی مجددا علاقه خودش را به مردم ایران نشان می‌‌هد و همیشه ارتباط با آنها را حس می‌کند. ما احترام خودمان را به نقش سرمربی کنونی تیم‌ملی (اسکوچیچ) بیان می‌کنیم. آقای استراماچونی برای ایشان (دراگان اسکوچیچ) بهترین آرزوها را دارند و خواهان موفقیت تیم‌ملی ایران در همه مسابقات هستند.

غرامت؟!

قرارداد استراماچونی با آبی‌ها سالی 750 هزار یورو بود که روی هم برای دو فصل 1.5 میلیون یورو می‌شد. استقلالی‌ها رقمی‌ حدود 450 هزار یورو به این مربی پرداخت کرده‌اند و برای همین فصل جاری باید رقمی‌ نزدیک به 300 هزار یورو به او پرداخت کنند. اگر استراماچونی فصل بعد به باشگاهی ملحق شود که هیچ مشکلی وجود ندارد، وگرنه در صورت بیکاری و در خانه‌ماندن، استقلال باید 750 هزار یورو دیگر به این مربی پرداخت کند. در حال حاضر استراماچونی با شکایت به فیفا درخواست غرامت یک میلیون و چهارصد هزار یورویی کرده است و باشگاه استقلال ملزم به پرداخت آن است. طبق قانون فیفا او بعد از اینکه سه ماه پولی نگرفته بود می‌‎توانست قراردادش را فسخ کند اما باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که در زمان سفر این سرمربی به ایتالیا از آخرین پرداختی باشگاه به او کمتر از سه ماه می‌گذشت و جدایی‌اش غیرقانونی بوده است. در حالیکه مشخص نیست استراماچونی یا استقلال می‌‎توانند در این پرونده برنده باشند اما با توجه به یورو 18900 تومانی که در بازار خرید و فروش می‌‎شود با توجه به غرامتی که استراماچونی طلب کرده باشگاه استقلال باید 28 میلیارد تومان به این سرمربی بدهد؛ رقم سنگینی که در صورت بررسی‌های بیشتر و اعتراض باشگاه استقلال به این حکم مشخص خواهد شد.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه