ارسال به دیگران پرینت

کرونا این‌گونه قهرمانی لیورپول را به خطر انداخت

آیا جام قهرمانی باز هم از دست لیورپولی‌ها سُر می‌خورد؟

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی لیگ‌های مختلف در سطح جهان شد اما لیورپولی‌ها که در آستانه قهرمانی لیگ برتر انگلیس بودند، بیش از بقیه از این تعطیلی ناراضی هستند.

آیا جام قهرمانی باز هم از دست لیورپولی‌ها سُر می‌خورد؟

سپهر ستاری: یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های تاریخ فوتبال مربوط به هواداران لیورپول است که تیم‌شان سی سال است نتوانسته قهرمان لیگ برتر انگلیس شود و در حسرت این عنوان مانده است. قرمزهای آنفیلد در این سال‌ها چند بار به عنوان نزدیک شدند اما هر بار یک حادثه باعث شده دست لیورپولی‌ها را این عنوان کوتاه بماند. فرقی نمی‌کند سر خوردن بدموقع استیون جرارد در فصل 2013-14 باشد یا منچسترسیتی قدرتمند گواردیولا چون همیشه یک مانع در مقابل قهرمانی قرمزها وجود دارد اما داستان این فصل با همیشه متفاوت است.

لیورپول این فصل را با قدرت آغاز کرد و حریفان یکی پس از دیگری در مقابل شاگردان کلوپ تسلیم می‌شدند. شاگردان یورگن کلوپ از 29 بازی این فصل خود 27 برد به دست آوردند و با اختلافی 25 امتیازی به صدر جدول تکیه زدند تا این‌گونه به نظر برسد که طلسم 30 ساله آن‌ها در آستانه شکسته شدن است. این بار نه تیمی جلودار قرمزهای مرسی‌ساید بود و نه سر خوردن کاپیتان‌شان می‌توانست جام را از آنفیلد خارج کند؛ پس یک رقیب قوی‌تر به نام ویروس کرونا وارد عمل شد تا شاید حسرت لیورپولی‌ها را برای حداقل یک سال دیگر تمدید کند.

شاگردان یورگن کلوپ از 29 بازی این فصل خود 27 برد به دست آوردند و با اختلافی 25 امتیازی به صدر جدول تکیه زدند تا این‌گونه به نظر برسد که طلسم 30 ساله آن‌ها در آستانه شکسته شدن است.

 

با شیوع ویروس کرونا در اروپا برخی کشور تصمیم به تعلیق مسابقات داخلی خود گرفتند. کشور انگلیس هم با وجود مقاومت اولیه در نهایت مسابقات خود را تعلیق کرد و تیم‌ها را به یک تعطیلات ناخواسته فرستاد تا بلاتکلیفی فوتبال این کشور را هم در برگیرد. در این بین لیورپولی‌ها که در آستانه قهرمانی قرار داشتند بیش از بقیه تیم‌ها از تعلیق رقابت‌ها ناراضی هستند و هواداران این تیم نگران از دست رفتن قهرمانی خود می‌باشند. آن‌ها تنها دو برد تا رسیدن به قهرمانی و شکستن طلسم سی ساله فاصله داشتند و حالا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

لیگ برتر انگلیس فعلا تعطیل شده و این تعطیلی حداقل تا دهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت. طبق تصمیمی که در جلسه دو روز پیش گرفته شد قرار است در صورت عادی شدن اوضاع مسابقات از این تاریخ از سر گرفته شود اما تضمینی برای عادی شدن وضعیت در انگلیس تا اردیبهشت وجود ندارد. اگر وضعیت بحرانی کشور انگلیس ادامه پیدا کند لغو شدن این فصل از لیگ برتر اصلا عجیب نیست و در این بین لیورپول که در آستانه قهرمانی قرار دارد بیش از دیگر تیم‌ها از این موضوع آسیب خواهد دید.

در طرف مقابل اما تاخیر یک ساله جام ملت‌های اروپا به این منظور است که لیگ‌های اروپایی به پایان برسند و در جلسه اخیرهم  فعلا قرار شده تحت هر شرایطی لیگ برتر پیگیری شود و نیمه‌تمام باقی نماند؛ اتفاقی که قطعا به سود لیورپول است و می‌تواند آن‌ها را به رویای سی ساله خود برساند اما تا زمان اعلام رسمی قرمزهای مرسی‌ساید نمی‌توانند از ادامه این فصل لیگ برتر مطمئن باشند.

 

 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه