ارسال به دیگران پرینت

خانواده‌ها عامل موثر در کنترل و مهار چرخه کرونا

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری یزد با اشاره به نقش خانواده در مهار چرخه شیوع کرونا، توصیه هایی برای تسهیل شرایط در خانه ماندن ارائه کرد.

خانواده‌ها عامل موثر در کنترل و مهار چرخه کرونا

«فاطمه دانش یزدی» با اشاره به این که خانواده یکی از عوامل موثر در شکل گیری رفتارهای فردی است، اظهار کرد: در فضای خانه می‌توان با دوام‌ترین رفتارهای اجتماعی را شکل داد و از این رو لازم است به کودکان نیز در بستر خانواده توجه شود چرا که کودکان بیش از این‌ که به نکات آموزشی و پند و اندرزهای پدر و مادر توجه کنند، از رفتار آن‌ها الگو می‌گیرند.

وی با بیان این که در فضای کنونی به دنبال شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه، استفاده از ظرفیت خانواده جهت رفع این بحران و کمک به حفظ سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: رعایت نگاه بهداشتی و در خانه ماندن دو عامل مهمی هستند که در قطع زنجیره این ویروس بسیار موثر بوده و اگر این موضوع از سوی خانواده ها به شکلی جدی دنبال و تقویت نشود، هرگز رفتاری مناسب را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: خانواده ها با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و آغاز سال نو در شرایط،کنونی کشور باید دید و بازدیدهای عید را برای فرصتی مناسب و بعد از غلبه بر این بیماری برنامه‌ریزی کنند تا در ایام نوروزی بتوانیم با سلامت و آرامش خاطر بیشتری از این شرایط عبور کنیم.

دانش یزدی با توصیه به الگو قرار دادن سبک زندگی مراقبتی از سوی خانواده ها، گفت: افراد باید حفظ سلامت خود و جامعه به ویژه کادر بهداشتی و درمانی را مورد توجه قرار دهند و برای کمک به این جریان علاوه بر پرهیز از هر گونه مسافرت، پذیرای مسافران نوروزی نیز نباشند چرا که در غیر این صورت اثرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی از ضرورت توجه ویژه به سالمندان در شرایط شیوع کرونا یاد کرد و گفت: این گروه باید مورد مراقبت و توجه بیشتری قرار گیرند تا از بیماری در امان بمانند لذا دیدار با این سرمایه‌های بزرگ معنوی باید به حداقل برسد.

مدیر کل بانوان استانداری با بیان این که خانواده‌ها می‌توانند در شرایط کنونی خانه ماندن را با روش‌های مختلفی تسهیل کنند، گفت: در این زمان که خانواده‌ها بیشتر در کنار یکدیگر هستند با مطالعه کتاب، تماشای فیلم، قصه گویی و انجام فعالیت‌های هنری با روحیه‌ای مناسب‌تر در خانه بمانند و رژیم غذایی برای این شرایط را طبق اطلاع رسانی و توصیه‌های پزشکی مورد توجه قرار دهند.

دانش یزدی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری حداکثری مردم و تلاش های مسئولان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، به زودی شاهد کنترل این بیماری و بازگشت نعمت سلامتی به جامعه و برای همه مردم باشیم.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه