ارسال به دیگران پرینت

پکن: آمریکا درباره شیوع کرونا به چین افترا می‌زند

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد مواضع دولت آمریکا گفت، واشنگتن درباره شیوع ویروس کرونا دروغ پردازی می‌کند و افکار عمومی را فریب می‌دهد.

پکن: آمریکا درباره شیوع کرونا به چین افترا می‌زند

در ادامه جنگ لفظی چین و آمریکا بابت ویروس کشنده کرونا، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین جمعه بعد از ظهر به وقت تهران، آمریکا را به تلاش برای مقصر جلوه دادن کشورش در زمینه شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی در این زمینه گفت:«برخی در آمریکا تلاش دارند نقش چین در مبارزه با بیماری کرونا را نادیده گرفته و پکن را مقصر جلوه دهند.»

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: «این رویکرد فداکاری بزرگ مردم چین برای محافظت و تندرستی بشر را نادیده می‌گیرد و افترا زنی به نقش عمده چین در توسعه بهداشت جهانی است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در بخش دیگر به کمک‌های اطلاعاتی کشورش به آمریکا برای مهار ویروس کرونا اشاره کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر از اینکه برای اشاره به نام ویروس کرونای جدید به آن «ویروس چین» گفته دفاع کرد. 

دونالد ترامپ گفت که علت استفاده از این عبارت به این دلیل بود که کرونا از چین به سایر کشورها سرایت کرده است. او از مقامات پکن خواست از تکرار سخنانی که نظامیان آمریکایی را ناقل ویروس کرونا به چین معرفی می‌کند، بپرهیزند. ترامپ گفت مقامات چین به جای این گونه اظهارات، بهتر بود زودتر در مورد بروز ویروس کرونا در چین اطلاع‌رسانی می‌کردند.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه