ارسال به دیگران پرینت

علی‌نژاد: هیچ ورزشکار حرفه‌ای ما دچار ویروس کرونا نشده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: خوشبختانه طبق آخرین آماری که داریم، هیچ ورزشکار حرفه‌ای ما دچار ویروس کرونا نشده است.

علی‌نژاد: هیچ ورزشکار حرفه‌ای ما دچار ویروس کرونا نشده است

مهدی علی‌نژاد در جلسه ستاد پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا که عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد؛ با بیان اینکه از همان روزی که تست مثبت دو نفر در قم برای ویروس کرونا مثبت اعلام شد، تمهیدات لازم در ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش اندیشیده شد، اظهار داشت : در مورد رشته‌های المپیکی با تمهیدی که سلطانی‌فر داشت، هماهنگی به خرج دادیم و تا روز یکشنبه 4 اسفند تمام کسانی را که در معرض کسب سهمیه بودند تا پایان سال 98 را از ایران خارج کردیم، چون فکرمان این بود که ویروس به سرعت انتشار پیدا می‌کند و عنقریب هم پروازها کنسل می‌شود و هم مجوز ورود نمی‌دهند که این هم تصمیم خوبی بود و باعث شد سهمیه های خوبی را در همین یک ماه اخیر با تدبیری که اتخاذ شد به دست آوریم. رشته‌های بوکس، کاراته و وزنه‌برداری را از ایران خارج کردیم در حالی که مسابقات‌شان تا 10 روز بعد انجام می‌شد.

علی‌نژاد ادامه داد: به ژیمناستیک و شمشیربازی هم که خارج از ایران بودند، اطلاع دادیم تا به ایران بازنگردند و از همانجا به ادامه مسابقات کسب سهمیه ادامه دهند، البته هماهنگی اردوهای خارج از کشور کار سختی بود که به هر حال انجام شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: اردوهای داخلی هم در چند فاز تصمیم‌گیری شد. ابتدا تلاش کردیم اردوها را با رعایت نکات بهداشتی  و ارائه آموزش‌ها و حالت قرنطینه حفظ کنیم اما بعد از اینکه شیوع ویروس کرونا بیشتر شد، تصمیم این بود که تمرینات انفرادی باشد و در منزل خودشان بتوانند تمرین کنند و در شرایط کنونی هم اردوها تقریبا تعطیل و به بعد از عید موکول شده است. یکی از دلایلی هم که توانستیم اردوها را تعطیل کنیم همه‌گیری این ویروس در دنیا بود که مسابقات کسب سهمیه تا پایان اردیبهشت ماه هم برگزار نمی‌شود که این باعث شد از ابتلای ورزشکاران‌مان به کرونا جلوگیری کنیم و خوشبختانه آخرین  آماری  هم که داریم هیچ ورزشکار حرفه‌ای ما دچار ویروس کرونا نشده است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه