ارسال به دیگران پرینت

ماشین ظرفشویی | فویل آلومینیوم در ماشین ظرفشویی

درون ماشین ظرف‌شویی فویل آلومینیومی بگذارید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید

ماشین‌های ظرف‌شویی به لطف کیفیت تمیزکنندگی و بی‌لک کردن ظروف نحوه مراقبت ما از ظرف‌ها را تغییر داده‌اند

درون ماشین ظرف‌شویی فویل آلومینیومی بگذارید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید

یک فویل آلومینیومی در ماشین ظرف‌شویی فویل آلومینیومی بگذارید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید 

ماشین‌های ظرف‌شویی به لطف کیفیت تمیزکنندگی و بی‌لک کردن ظروف نحوه مراقبت ما از ظرف‌ها را تغییر داده‌اند. اگرچه، با وجود ویژگی‌های مثبت این دستگاه می‌توان توانایی‌های ماشین ظرف‌شویی را با یک ابزار ساده بیشتر کرد: با فویل آلومینیومی. 

آدام موریس، متخصص لوازم خانگی می‌گوید: «اولین چیزی که وقتی مردم به ترفندهای تمیز کردن فکر می‌کنند به یاد می‌آورند این است که آیا این وسیله باعث آسیب می‌شود یا خیر. چون ترفندهای تمیزی یا ترفندهای لوازم خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث آسیب شوند. با این حال، در این مثال، افزودن یک توپ فویل آلومینیومی در ماشین ظرف‌شویی شما هیچ ضرری ندارد و در واقع کار بسیار خوبی است.» 

به گفته آدام، استفاده از فویل آلومینیومی در ماشین ظرف‌شویی به از بین بردن برخی خراش‌های روی ظروف نقره و برخی لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند کمک می‌کند.  

ترفند فویل آلومینیومی چیست؟ 

این ترفند به این صورت است که فویل آلومینیومی را می‌بریم و به شکل یک توپ در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهیم. بسیاری از مردم آن را در سبد ظروف خود در کنار چاقو، چنگال و قاشق قرار می‌دهند. آلومینیوم به حذف هرگونه رسوب روی ظروف تخت کمک می‌کند و ظرف‌ها را شبیه روز اول می‌کند.  

اما چه چیزی این ترفند را تا این حد موثر می‌کند؟ پاسخ در یک واکنش شیمیایی است که زمانی رخ می‌دهد که فویل آلومینیومی را به مواد شوینده ماشین ظرف‌شویی خود اضافه کنید. همان طور که برخی معتقدند، فویل ظروف را تمیز نمی‌کند. آلومینیوم موجود در فویل با مواد شوینده موجود در صابون ماشین ظرف‌شویی اکسید می‌شود. این اکسیداسیون به حذف لکه‌های تیره روی ظروف نقره کمک می‌کند. 

آیا قرار دادن فویل آلومینیومی در ماشین ظرف‌شویی خطرناک است؟ 

قرار دادن فویل آلومینیومی در ماشین ظرف‌شویی کاملا بی‌خطر است. این ترفند با وجود عجیب بودن آن، راهی مطمئن برای بازگرداندن درخشش به ظروف قدیمی شما است. همچنین می‌توانید از فویل آلومینیومی برای تمیز کردن لکه‌های سرسخت قابلمه‌ها و تابه‌ها استفاده کنید. به سادگی یک تکه فویل را جمع کنید و روی لکه بکشید تا از بین برود. به همین ترتیب، می‌توانید با مچاله کردن یک تکه فویل و مالیدن آن روی ظروف نقره آن‌ها را با فویل آلومینیومی جلا دهید.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه