ارسال به دیگران پرینت

مورچه | مورچه داخل قند و شکر

چطور مورچه‌های درون قند و شکر را فراری دهیم؟

اینکه بفهمیم چطور از شر مورچه‌های قند و شکر خلاص شویم بسیار سخت و آزاردهنده است. با این حال، اگر شما این آفت شیرینی‌دوست را مشاهده کردید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

چطور مورچه‌های درون قند و شکر را فراری دهیم؟

چطور مورچه‌های درون قند و شکر را فراری دهیم؟ 

اینکه بفهمیم چطور از شر مورچه‌های قند و شکر خلاص شویم بسیار سخت و آزاردهنده است. با این حال، اگر شما این آفت شیرینی‌دوست را مشاهده کردید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. این موجود ناخوانده تمایلی به نیش یا گاز گرفتن ندارد. 

به علاوه، اگر مورچه‌ای در قند و شکر دیدید، احتمال زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها را در اطراف خانه خود مشاهده کنید. زیرا آن‌ها دسته جمعی سفر می‌کنند، به خصوص پس از بارندگی.  

اگر قبلاً در مورد چگونگی خلاص شدن از شر مورچه‌ها خوانده باشید، می‌توانید سریعاً کنترل خانه خود را به دست گیرید. اما توجه به این نکته مهم است که هر مورچه با بقیه متفاوت است. بنابراین اگر می‌دانید چگونه مورچه‌های نجار یا مورچه‌های سنگفرش را در باغ خود بکشید، مهم است که به نوع مورچه توجه کنید چون مورچه‌ها با هم تفاوت دارند. 

در حالی که مورچه های قندی مزاحم شما هستند، به راحتی از خانه شما پاک می‌شوند. در اینجا نحوه برخورد با این مورچه‌ها را به شما می‌گوییم. 

1-منابع غذایی را حذف کنید 

اگر درباره اینکه «چرا مورچه‌ها وارد خانه می‌شوند» تحقیق کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که آنها در درجه اول جذب منابع غذایی می‌شوند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود اولین کار این باشد که منابع آن‌ها را حذف کنید. این بدین معناست که تمام مواد غذایی باقی‌مانده، شیرینی‌ها، مواد پخت و پز از جمله شکر و عسل را در یک ظرف دربسته که مورچه‌ها نمی‌توانند از آن عبور کنند ذخیره کنید. تمام منابع قند یا مواد غذایی شیرین (به ویژه عسل، خوراکی‌های شیرین و میوه) را که اصلی‌ترین عنصر در رژیم غذایی این نوع مورچه‌ها هستند حذف کنید. همه مواد غذایی را در ظروف دربسته محکم نگه دارید و حتماً سطوح را بعد از غذا خوردن کاملاً تمیز کنید.  

2- منافذ بیرونی را مهر و موم کنید 

اگر مشکوک هستید که مورچه‌های قندی از بیرون می‌آیند، باید درها و پنجره‌ها را محکم بسته نگه دارید و مطمئن شوید که ترک‌ها به طور محکمی مهر و موم شده‌اند. همچنین پوشش گیاهی و محوطه باغچه باید طوری باشند که مورچه‌ها نتوانند به راحتی به درون خانه بیایند. 

3- مواد دافع طبیعی را اضافه کنید 

پس از حذف منابع و نقاط ورودی مورچه‌ها، باید مواد دافع طبیعی مانند نمک، فلفل، پودر گچ یا روغن نعناع را در اطراف مناطق آلوده به مورچه قرار دهید. استفاده از روغن نعناع برای خلاص شدن از شر موش‌ها و دیگر انواع مورچه‌ها به همین ترتیب موثر است، بنابراین اگر مشکلی با آفات دارید، ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و آفات را دور کنید. 

به یاد داشته باشید که اگر به سادگی مورچه‌ها را دفع کنید، آنها را ریشه‌کن نمی‌کنید. به خاطر داشته باشید که اگر منتظر طعمه کردن مورچه‌ها هستید، نباید از مواد دافع استفاده کنید، در غیر این صورت آنها جذب طعمه نخواهند شد. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • mazdak.moein ارسالی در

      ممنون

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه