ارسال به دیگران پرینت

لوله سینک | باز کردن لوله سینک

سریع‌ترین روش برای باز کردن لوله سینک چیست؟ | با این ترفند آب سینک را خالی کنید

وقتی سینک می‌گیرد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید انگار تمام کارهای آشپزخانه عقب می‌افتد.

سریع‌ترین روش برای باز کردن لوله سینک چیست؟ | با این ترفند آب سینک را خالی کنید

سریع‌ترین روش برای باز کردن لوله سینک چیست؟ 

وقتی لوله سینک می‌گیرد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید انگار تمام کارهای آشپزخانه عقب می‌افتد. با گذشت زمان، اگر سینک دستشویی یا آشپزخانه خود را به درستی تمیز نکنید، پوسته، کف صابون، ضایعات مواد غذایی و روغن‌های پخت و پز می‌تواند در داخل لوله‌ها سینک جمع شود و در نهایت باعث گرفتگی شود. این گرفتگی آب را نگه می‌دارد و اجازه عبور از آن را نمی‌دهد و باعث می‌شود آب داخل سینک شما باقی بماند. 

برای جلوگیری از وقوع این فاجعه کثیف در وهله اول، چند قدم وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. برای باز کردن گرفتگی لوله حمام یا دستشویی، سعی کنید از حفاظ روی لوله فاضلاب استفاده کنید تا آب از آن عبور کند، اما موها بمانند. به این ترتیب، پس از دوش گرفتن، می‌توانید موهای ریخته شده را به سادگی داخل سطل زباله بیندازید. در آشپزخانه همیشه سعی کنید از شستن ذرات غذا در سینک خودداری کنید. این در مورد تفاله چای، چربی و روغن‌های پخت و پز نیز صدق می‌کند. پس از پایان شستن ظروف، فقط توری را فوراً جدا نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود که غذا در لوله‌ها مکیده شود. در عوض، توری سینک خود را بچرخانید تا آب از آن عبور کند، اما غذا به دام افتد. شستشوی فشاری برای تمیز کردن سینک شما نیز می‌تواند هرگونه تجمع چسبنده در لوله‌ها را از بین ببرد. 

راه حل طبیعی سریع برای رفع گرفتگی مجرای فاضلاب 

اگر سینک شما گرفت، احتمالاً به دلیل تجمع ناخواسته یا گیر افتادن وسایل در لوله منحنی زیر سینک شماست. این P-Trap همان طور که مشخص است پیچ خورده است. شکل لوله اجازه می‌دهد تا مقداری آب به طور طبیعی در مخزن قرار گیرد تا بتواند جلوی گازهای مضر فاضلاب را بگیرد تا وارد لوله و خانه شما نشود. با این حال، ممکن است نقطه‌ای باشد که در آن انسداد رخ دهد. 

مگر اینکه شما یک پیستون مخصوص گرفتگی‌های آشپزخانه داشته باشید. همچنین با استفاده از قدرت برخی از مواد معمولی خانگی نیز می‌توانید سینک خود را از شر این گرفتگی خلاص کنید. ابتدا مقداری آب داغ در حال جوش را در کانال مسدود شده بریزید، سپس به یک فنجان جوش شیرین اضافه کنید و با استفاده از یک ظرف چوبی آن را فشار دهید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس یک فنجان سرکه سفید را در لوله بریزید و لوله فاضلاب را ببندید. واکنش شیمیایی حباب دار به آرامی کثیفی یا ذرات ایجاد کننده گرفتگی را از بین می‌برد و آن را شل می‌کند. پس از گذشت مدتی، می‌توانید مقداری آب جوش دیگر بریزید و گرفتگی را بشویید. یا دوباره مراحل را تکرار کنید تا گرفتگی بیشتر باز شود. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه