ارسال به دیگران پرینت

مراسم عروسی | مشکی پوشیدن

آیا خوب است در مراسم عروسی دیگران مشکی بپوشیم؟

مد همیشه در طول تاریخ در انتخاب لباس، چه از لحاظ فرهنگی و چه اجتماعی یا شخصی، نقش داشته است. لباس سیاه اغلب با عزاداری و ناراحتی همراه است، اما این امر می‌تواند به فرهنگ فرد نیز بستگی داشته باشد. لباس سیاه ممکن است برای بعضی نشان دهنده قدرت یا جسارت باشد

آیا خوب است در مراسم عروسی دیگران مشکی بپوشیم؟

آیا خوب است در مراسم عروسی دیگران مشکی بپوشیم؟

مد همیشه در طول تاریخ در انتخاب لباس، چه از لحاظ فرهنگی و چه اجتماعی یا شخصی، نقش داشته است. لباس سیاه اغلب با عزاداری و ناراحتی همراه است، اما این امر می‌تواند به فرهنگ فرد نیز بستگی داشته باشد. لباس سیاه ممکن است برای بعضی نشان دهنده قدرت یا جسارت باشد. مثلاً ملکه ویکتوریا تا پایان عمر برای عزاداری سیاه پوشید. با انجام این کار، او تاریخچه‌ای را برای دنیای غرب ایجاد کرد که به سیاه پوشیدن مرتبط بود.

با این حال، کوکو شنل اولین کسی بود که لباس مشکی معروف خود را در سال 1926 روی جلد مجله وگ معرفی کرد. این لباس در زمانی که لباس‌ها رنگارنگ‌تر بودند یا طرح‌های پررنگ داشتند حرکت جسورانه‌ای بود. به حدی که حتی پوشیدن لباسی به هر رنگ ساده دیگری نیز فراتر از سنت تلقی می‌شد. دهه 1920 نمایان‌گر دوران مد انقلابی بود، به ویژه زمانی که لباس‌های اسپرت راه خود را به صنعت باز کردند و شکلی از لباس پوشیدن را ایجاد کردند که عاری از هر قانونی بود. پس از جنگ جهانی اول و آنفولانزای اسپانیایی، زنان بیوه در فرانسه رنگ سیاه پوشیدند. 

برای خیلی‌ها این سنت هنوز پابرجاست و پوشیدن سیاه همچنان نشان دهنده سوگواری، ناراحتی یا معانی منفی دیگر است. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا پوشیدن این رنگ در جشنی مثل عروسی مناسب است؟

دنیای مدرن، رنگ مدرن

احتمالاً همه شما قبلاً شنیده‌اید که هرگز در عروسی کسی لباس سفید نپوشید. اما مشکی چطور؟ عروسی‌ها مانند سنت‌های دیگر همیشه در حال تحول هستند. گاهی اوقات، عروس رنگ دیگری را غیر از سفید سنتی انتخاب می‌کند. برخی حتی خودشان مشکی می‌پوشند. این در عروسی هزاره مدرن، که در آن زوج‌ها مکان‌ها و لباس‌های غیرسنتی را انتخاب می‌کنند عجیب نیست. در گذشته این بخشی از سنت بود که باید رنگی پوشید اما این مسئله در حال حاضر کم‌رنگ‌تر شده. 

از آنجایی که عروسی‌های بیشتری به صورت غیرسنتی برگزار می‌شوند، برخی از کارشناسان پوشیدن لباس مشکی در عروسی را خوب می‌دانند. مهمان‌ها می‌توانند در مراسم عروسی کاملاً مشکی بپوشند. در گذشته، مشکی رنگی بود که معمولاً برای عزاداری استفاده می‌شد. با این حال، در طول این سال‌ها، زوج‌ها نسبت به زیر پا گذاشتن قوانین و انتخاب کدهای لباس عروسی مدرن‌تر فکر می‌کنند. امروزه، گزینه‌های زیادی برای انتخاب لباس وجود دارد به خصوص در طیف رنگ مشکی. انتخاب لباس ممکن است فقط به نوع عروسی بستگی داشته باشد، و اغلب زوج‌ها ممکن است بعضی از مراسم تم خاصی داشته باشند.

مکان و زمان و روز هم ممکن است یکی دیگر از نشانه‎های این باشد که آیا شما باید در مراسم عروسی مشکی بپوشید یا خیر. آرونز طراح لباس می‌گوید که در جایی مثل نیویورک، دیدن مهمانان عروسی که مشکی پوشیده‌اند کاملاً عادی است. با این حال، در جنوب ایالات متحده، چیزی رنگارنگ ممکن است مناسب‌تر باشد. علاوه بر این، در یک مکان ساحلی ممکن است رنگ‌های پاستیلی روشن‌تری پوشیده شود، در حالی که در یک عروسی در فرانسه ممکن است لباس‌ها کلاسیک‌تر باشند.

اگر می‌خواهید مشکی بپوشید در مورد تمام جزئیات عروسی کمی عمیق‌تر فکر کنید. مثلاً نوع کارت دعوت چه حسی دارد، قرار است کجا عروسی بگیرند، عروس و داماد چه نسبتی با شما دارند و نحوه برگزاری عروسی چگونه است. همچنین مهم است که جنبه‌های فرهنگی عروسی را در نظر داشته باشید. رنگ مشکی در عروسی‌های هندی، چینی و ایرلندی ممنوع است، زیرا ممکن است توهین‌آمیز باشد، بدشانسی تلقی شود یا یادآور مراسم تدفین باشد.

پس از بررسی جزئیات بیشتر عروسی، احتمالاً بهتر است بیشتر فکر کنید. همیشه مهم است که به زوج و خواسته‎های آن‌ها برای برگزاری بزرگ‌ترین روز زندگی‌شان احترام بگذاریم. بهترین کاری که احتمالاً می‌توانید انجام دهید این است که درباره فرهنگ و سلیقه عروس و داماد بپرسید و ببینید که پوشیدن لباس مشکی در عروسی‌شان معنای خاصی دارد یا خیر.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ انلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه