ارسال به دیگران پرینت

ریاض: از اظهارات بایدن درمورد دفاع از حاکمیت عربستان در مقابل با تهدیدها استقبال می‌کنیم

ریاض از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره حمایت واشنگتن از عربستان « برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود»، استقبال کرد.

ریاض: از اظهارات بایدن درمورد دفاع از حاکمیت عربستان در مقابل با تهدیدها استقبال می‌کنیم

ریاض از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره حمایت واشنگتن از عربستان « برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود»، استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در پی سخنان روز پنجشنبه بایدن گزارش داد که «ریاض از سخنان بایدن در باره پایبندی ایالات متحده به همکاری با عربستان برای دفاع از حاکمیت و مقابله با تهدیدهایی که عربستان را هدف قرار می‌دهد، استقبال می‌کند.»

واس به نقل از بیانیه دولت سعودی افزود که «عربستان همچنین بر موضع ثابت خود در حمایت از راه‌حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن تاکید دارد و از اعلام حمایت آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن از جمله تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن استقبال می‎‌کند».

ریاض همچنین مدعی شد که عربستان در این زمینه گام های مهمی را برای پیشرفت روند سیاسی از جمله اعلام یکجانبه آتش بس از سوی نیروهای ائتلاف در پاسخ به دعوت دبیر کل سازمان ملل برداشته و امیدوار است با همکاری بایدن رییس جمهوری و تیموتی لیندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن و نیز سازمان ملل و تمامی طرف های یمنی و کشورهای ائتلاف به یک راه حل سیاسی فراگیر در یمن بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و طرح صلح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت و گو های ملی یمن دست یابد.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در وزارت امور خارجه این کشور در سخنانی بر همکاری با سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن تاکید کرد و گفت جنگ یمن باید پایان یابد.

جو بایدن اضافه کرد: او تلاش سازمان امداد آمریکا برای اطمینان از دستیابی کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن که رنج غیرقابل تحملی دارند، دیپلماسی را تقویت می‌کند.

بایدن تصریح کرد: این جنگ باید پایان یابد و برای تاکید تعهد ما، در حال پایان دادن به همه پشتیبانی آمریکا برای عملیات تهاجمی در جنگ در یمن از جمله تسلیحات مربوطه هستیم.

وی در عین حال مدعی شد: همزمان عربستان سعودی با حملات موشکی، پهپادی و تهدیدهای دیگر نیروهای تامین شده ایران در چندین کشور روبرو است. ما به حمایت و کمک به عربستان سعودی در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و مردم آن ادامه خواهیم داد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه