ارسال به دیگران پرینت

بایدن: به ریاض برای دفاع از خود در مقابل حملات موشکی با کمک تسلیحات ساخت ایران، کمک خواهم کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در ساختمان وزارت خارجه ایالات متحده گفت: تیم لیندرکن به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور یمن خواهد بود. او از قطع حمایت های نظامی و فروش تسلیحاتی به ائتلاف عربستان خبر داد اما گفت همزمان به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی که «با کمک تسلیحات ساخت ایران» صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

بایدن: به ریاض برای دفاع از خود در مقابل حملات موشکی با کمک تسلیحات ساخت ایران، کمک خواهم کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در ساختمان وزارت خارجه ایالات متحده، از سیاست خارجی دولت جدید آمریکا رونمایی کرد. او گفت که دیپلماسی به سیاست خارجی ایالات متحده بازگشته است.

 جو بایدن روز پنج‌شنبه در بازدید از وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب، خطاب  به دیپلمات‌ها گفت: دیپلماسی بازگشت. شما در مرکز کاری هستید که من می‌خواهم انجام دهم.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌ها در قلب این کار قرار دارند، اظهار کرد: ما قصد داریم اتحادهای خود را احیا کنیم، می‌خواهیم بار دیگر با جهان تعامل داشته باشیم و در مقابله چالش‌هایی که با آن مواجهیم، گام برداریم.

رییس جمهوری آمریکا به تمرکز بر دیپلماسی در سیاست خارجی کاخ سفید، از جمله در برابر روسیه، تاکید کرد و با انتقاد از زندانی شدن الکسی ناوالنی گفت، این منقتد کرملین باید بی‌درنگ آزاد شود.

بایدن در سخنانی ضمن اشاره به تمدید توافق هسته‌ای «نیواستارت» که روز گذشته میان واشنگتن و مسکو امضاء شد، گفت ضمن این که به دنبال همکاری‌هایی این چنین است از ایستادن برابر ولادیمیر پوتین به علت «مداخله در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و مسموم کردن شهروند این کشور - آلکسی ناوالنی- ابایی ندارد».

او در این سخنان به موضع «نرم دولت قبلی» برابر مسکو اشاره کرد و گفت او چنین رویکردی نخواهد داشت.

بایدن در مورد بحران کنونی در میانمار گفت، با شرکا و متحدان آمریکا در این زمینه رایزنی کرده و معتقد است دموکراسی هرگز نباید تضعیف شود، یا خواسته مردم نادیده گرفته شود.

بایدن اعلام کرد آمریکا تعامل دوباره با سازمان جهانی بهداشت را آغاز کرده و گفت ما می‌توانیم آمادگی بهتری را در مقابل همه‌گیری کرونا و همه‌گیری‌های آینده در جهان داشته باشیم.

رییس جمهوری آمریکا همچنین گفت، ما دیپلماسی را بر پایان دادن به جنگ در یمن، همان جنگی که منجر به بروز فاجعه انسانی در آن کشور شده است، افزایش می‌دهیم.

بایدن همچنین اعلام کرد دولت او حمایت از جنگ یمن را متوقف می‌کند.

جو بایدن در ادامه گفت تیم لیندرکن به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور یمن خواهد بود. او از قطع حمایت های نظامی و فروش تسلیحاتی به ائتلاف عربستان خبر داد اما گفت همزمان به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی که «با کمک تسلیحات ساخت ایران» صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه