ارسال به دیگران پرینت

ترامپ بودجه نظامی آمریکا را وتو کرد

رئیس‌جمهور آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال ۲۰۲۱ که به تازگی در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده بود را وتو کرد.


ترامپ بودجه نظامی آمریکا را وتو کرد

پایگاه خبری هیل چهارشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال ۲۰۲۱ را که کمتر از دو هفته قبل به تصویب سنای آمریکا رسیده بود را وتو کرد.

ترامپ در حالی مطابق تهدیدات قبلی‌اش قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ را وتو کرده است که این قانون در هر دو مجلس قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس نمایندگان و مجلس سنا با بیش از دوسوم آرا به تصویب رسیده است.

مجلس سنای آمریکا روز ۲۱ آذرماه قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ را با ۸۴ رأی موافق در برابر تنها ۱۳ رأی مخالف تصویب کرد. پیش از آن مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۵۵ رأی موافق در برابر ۷۸ رأی مخالف این قانون را تصویب کرده بود.

دونالد ترامپ پیش از تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ به دلیل مخالفت با بند‌هایی از این قانون -از جمله بند‌های مرتبط با چین و افغانستان- تهدید کرده بود که آن را وتو خواهد کرد. وی پس از تصویب این قانون نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «بزرگترین برنده لایحه بودجه دفاعی ما چین است! من آن را وتو می‌کنم!»

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان تصویب این قانون در سنا ۱۰ روز (بدون احتساب یکشنبه‌ها) فرصت داشت که آن را وتو کند و دقیقاً در آخرین روز اقدام به این کار کرد.

اکنون کنگره آمریکا (متشکل از مجلس نمایندگان و سنا) تا روز سوم ژانویه (۱۴ دی‌ماه) فرصت دارد که وتوی ترامپ را بشکند و با توجه به اینکه قانون دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ با اکثریت قاطع آرا (بیش از ۸۰ درصد) در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسیده، به نظر می‌رسد در صورت رأی‌گیری مجدد، موافقان این قانون از آرای کافی برای حمایت از آن و شکستن وتوی ترامپ برخوردار باشند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه