ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی کاخ سفید:

ترامپ | برای جلوگیری از کاهش نیرو در افغانستان وتو می شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت ترامپ در نظر دارد تا لایحه بودجه دفاعی این کشور را به دلیل مخالفت با برخی مفاد آن از جمله جلوگیری از کاهش نیروها در افغانستان وتو کند. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران گفت: ترامپ همچنان می‌خواهد تا این قانون را وتو کند، من در این باره جدول زمانی ندارم ، اما او قصد دارد آن را وتو کند.


ترامپ  |   برای جلوگیری از کاهش نیرو در افغانستان وتو می شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت ترامپ در نظر دارد تا لایحه بودجه دفاعی این کشور را به دلیل مخالفت با برخی مفاد آن از جمله جلوگیری از کاهش نیروها در افغانستان وتو کند.

 « کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا قانون اختیارات دفاع ملی که با اکثریت قاطع به تصویب کنگره آمریکا رسیده را وتو کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران گفت: ترامپ همچنان می‌خواهد تا این قانون را وتو کند، من در این باره جدول زمانی ندارم ، اما او قصد دارد آن را وتو کند.

وی افزود یکی از مفادی که در این قانون وجود دارد و ترامپ مخالف آن است مسئله جلوگیری از کاهش سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان است.

کنگره آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه‌ای کاهش بیشتر نیروها در افغانستان از سطح کنونی 4500 نفر را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط کرد.

لایحه کنگره در بودجه نظامی سال 2021 آمریکا این اجازه را می‌دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند که می‌تواند به تعطیلی دولت ترامپ منجر شود.

گفتنی است که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیروها به کمتر از 4 هزار نفر و نیز پس از آن، هنگامی که نیروها به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد، الزامی است.

با این حال ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که دستور دارد که تا 16 ژانویه (25 دی) سطح نیروها در این کشور به 2500 نفر کاهش یابد و روند کاهش نیروها جریان دارد.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه