ارسال به دیگران پرینت

درخواست ۱۵۰ نماینده کنگره برای بازگشت بدون شرط آمریکا به برجام

۱۵۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای بر حمایت خود از بازگشت جو بایدن، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا، به برجام بدون هیچ شرط جدیدی تأکید کردند. حمایت این تعداد از قانون‌گذاران برای مقابله با هرگونه اقدام کنگره برای ممانعت از بازگشت آمریکا به برجام کافی است.


درخواست ۱۵۰ نماینده کنگره برای بازگشت بدون شرط آمریکا به برجام

۱۵۰ عضو کنگره آمریکا روز چهارشنبه در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور، از تصمیم وی برای بازگشت به برجام حمایت کردند.

این نمایندگان مجلس آمریکا از تعهد بایدن برای احیای رهبری و دیپلماسی آمریکا استقبال شده و آمده است: ما موافقیم که دیپلماسی بهترین راه برای متوقف کردن و معکوس کردن برنامه هسته‌ای ایران، کاهش تنش‌ها در منطقه و تسهیل ادغام مجدد کشورمان در جامعه بین المللی است.

در این نامه افزوده شده است: ما در پشتیبانی خود از انجام سریع اقدامات لازم دیپلماتیک برای بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت هر دو کشور ایران و ایالات متحده به پیروی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان نقطه شروع مذاکرات بعدی، متحد هستیم.

۱۵۰ عضو کنگره آمریکا یادآور شدند: توافقی که شما به آن کمک کردید، برنامه هسته‌ای ایران را تا زمان خروج یکجانبه ایالات متحده، به طور قابل اطمینان محدود کرد. از سال ۲۰۱۹، ایران با افزایش ذخایر اورانیوم کم غنی شده و غنی سازی اورانیوم تا سطح خلوص بالاتر، مسیر خود را تغییر داد و این در حالی است که سانتریفیوژهای پیشرفته فراتر از حد توافق نیز نصب می‌شود.

اعضای کنگره آمریکا ادامه دادند: در نتیجه، زمان یک ساله ایران، همانطور که در برجام آمده، طبق برآورد جامعه اطلاعاتی ما تخیمن زده می‌شود که به چند ماه کاهش یافته باشد. کارزار " فشار حداکثری" دولت ترامپ، ایران را با یک برنامه هسته‌ای غیرقانونی روبرو کرده است.

۱۵۰ عضو کنگره آمریکا اضافه کردند: این سیاست بی‌ربط و تحریک‌آمیز، باعث افزایش تنش‌ها و حملات منطقه‌ای علیه نیروهای ما و شرکای ما و جسارت تندروهای ایرانی شده است. در نتیجه، خطر اشتباه محاسباتی مخرب به طور غیر ضروری بالا باقی می‌ماند.

این نامه می‌افزاید: خروج یک جانبه دولت ترامپ از مذاکرات بین المللی و مورد حمایت سازمان ملل متحد یعنی برجام، تلاش‌های جهانی برای منع گسترش سلاح های اتمی را تضعیف کرد، روابط ایالات متحده را با متحدان اصلی شکست، رهبری و نفوذ ایالات متحده را کاهش داد و از اهرم‌های ایالات متحده در پرداختن به سایر مسائل امنیت ملی کاست.

در نامه اعضای کنگره آمریکا به بایدن اضافه شده است: ما می‌دانیم که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از طریق دیپلماسی از اولویت‌های اصلی دولت شما خواهد بود و کاملا معتقدیم که برجام یک چارچوب مهم برای دستیابی موثر به این هدف را فراهم می‌کند. ما خواسته شما را برای بازگشت ایران به رعایت دقیق هسته‌ای، پیوستن دوباره آمریکا به توافقنامه ، و متعاقب آن مذاکرات بعدی، به طور کامل تایید می‌کنیم.

این نامه خاطرنشان می‌کند: آمریکایی‌ها مشاهده کرده‌اند که چگونه خروج از توافقنامه‌های چند جانبه و کنار گذاشتن متحدان ما، اهداف امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد.

در نامه اعضای کنگره به بایدن آمده است: برقراری مجدد توافقنامه‌های بین‌المللی و درگیر شدن در یک دیپلماسی پایدار، بهترین راه‌ها برای دستیابی به اهداف منع گسترش سلاح‌های اتمی و موضوعات فوری امنیت ملی ما شامل جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و ایجاد پایه‌ای برای پیشرفت در سایر موضوعات مهم است.

جمهوری اسلامی بارها به صراحت اعلام کرده است، دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی در دکترین دفاعی آن جایگاهی ندارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه