ارسال به دیگران پرینت

پکن | آمریکا باید بدون هیچ قید و شرطی به برجام بازگردد

وزیر امورخارجه چین با تاکید بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام خاطر نشان کرد: خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و اعمال فشار حداکثری بر تهران ریشه اصلی مشکلات پیرامون موضوع هسته‌ای ایران است.

پکن  |   آمریکا باید بدون هیچ قید و شرطی به برجام بازگردد

وانگ یی وزیر امورخارجه چین تاکید کرد که آمریکا باید هرچه زودتر و بدون هیچ پیش شرطی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد.

وانگ یی با تاکید بر اینکه "خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری بر ایران دلایل اصلی انحراف موضوع هستهای ایران از مسیر درست است" ابراز نگرانی کرد که این مسئله در شرایط حساسی قرار دارد.

دیپلمات ارشد چین افزود: با این حال، آمریکا در حال تشدید فشارهای خود بر ایران است.

وی همچنین تصریح کرد: بنابراین، آمریکا باید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هیچ قید و شرطی به توافق بازگردد و تحریم ها علیه ایران و افراد و نهادهای ثالث را نیز لغو کند.

وزیر امور خارجه چین در ادامه خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش ذیل برجام شد و گفت: چین پیشنهاد می‌کند که طرف‌های برجام رایزنی‌هایی را درباره این موضوع در اسرع وقت داشته باشند تا روند بازگشت آمریکا به این توافق آغاز شود.

وانگ یی اظهار داشت: تلاش‌های مشترک برای حفظ پایدار برجام و ارتقاء شرایط در مسیر مورد انتظار جامعه بین‌الملل نیاز است. اختلافات درخصوص اجرای برجام باید به شکلی عادلانه و با بی طرفی حل و فصل شود. ما خواهان گفت وگو و همکاری برای رسیدگی به این موضوعات، ازجمله از طریق حمایت از کار آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران هستیم.

وی با بیان اینکه "برجام نمی تواند تمام مشکلات را حل کند"، هشدار داد که مرتبط کردن مسائل امنیت منطقه‌ای به برجام سد خود ساخته‌ای را در روند احیای اجرای توافق ایجاد می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین در اظهارات خود گفت: پکن پیشنهاد می کند که یک بستر گفت ‌وگوی چندجانبه ویژه در منطقه خلیج (فارس) برای راه‌اندازی یک فرایند گفت‌وگوی فراگیر در جهت رسیدگی بهتر به مسائل امنیتی منطقه ای ایجاد شود.

وزیران امورخارجه ایران و گروه 1+4 در نشست کمیسیون مشترک برجام بر لزوم حفظ توافق و اجرای کامل تعهدات تمام طرف های برجام تاکید کردند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه