ارسال به دیگران پرینت

16 کودک سوری اعزام شده به لیبی توسط ترکیه کشته شدن

دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) از کشته شدن ۱۶ کودک از میان ۱۵۰ کودک سوری که توسط ترکیه برای جنگ در لیبی اعزام شده بودند، خبر داد.

16 کودک سوری اعزام شده به لیبی توسط ترکیه کشته شدن

به گزارش سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ترکیه به انتقال مزدوران به خاک لیبی ادامه می‌دهد و تعداد نیروهای اعزامی به ۱۲۲۵۰ تن افزایش یافته است که از میان آنها ۲۸۷ تن در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد، ترکیه حدود ۱۵۰ کودک سوری را برای جنگ در لیبی اعزام کرده است‌.

بیشتر این کودکان زیر ۱۸ سال سن دارند و ابتدا به بهانه کار کردن و بدون اطلاع خانواده‌هایشان از ادلب و حومه شمالی حلب به عفرین رفته و به عضویت گروه‌های وابسته به ترکیه درآمدند و برای جنگ در کنار دولت وفاق کلی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر به لیبی اعزام شدند.

از سوی دیگر، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای شورشی موسوم به "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد، ترکیه طی روزهای اخیر ۱۷ هزار تروریست را از سوریه به لیبی منتقل کرده است.

پیشتر سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در نشست خبری خود گفت، این نیروها پایگاه هوایی معیتیقه را با موشک هدف قرار دادند زیرا این پایگاه به تهدیدی برای کل منطقه و غیرنظامیان اطراف طرابلس تبدیل شده بود.

وی تاکید کرد، پایگاه معیتیقه به پایگاه نظامی هوایی برای اشغالگری ترکیه بدل شده بود.

المسماری افزود، بیانیه پنج جانبه که کشورهای مصر، امارات، یونان، فرانسه و قبرس صادر کردند به منزله به رسمیت شناختن بین‌المللی "ارتش ملی لیبی" و تاکیدی بر محوریت نقش این ارتش در مبارزه با تروریسم است.

در بیانیه پنج جانبه بر این امر تاکید شده که مداخله ترکیه در لیبی تهدیدی بر ثبات منطقه است.

المسماری در این نشست خبری بیانیه وزارت خارجه ترکیه و رویاهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در لیبی را رد کرد و گفت، این رویاها در لیبی پایان خواهند یافت.

پیش از این وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود، اگر منافع ترکیه در لیبی هدف قرار بگیرند آنکارا نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را جزء اهداف مشروع خود خواهد دانست.

ترکیه و دولت توافق ملی لیبی نوامبر ۲۰۱۹ دو توافقنامه در زمینه همکاری امنیتی و ترسیم مرزها امضا کردند. به دنبال این اقدام اردوغان هم در ماه ژانویه اعلام کرد، آنکارا استقرار نیروها در لیبی را برای حمایت از دولت توافق ملی آغاز کرده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه