ارسال به دیگران پرینت

ارتش ملی لیبی: ترکیه ۱۵۰۰ داعشی را به لیبی فرستاده است

«احمد المسامری» سخنگوی نیروهای "خلیفه حفتر" موسوم به «ارتش ملی لیبی» دوشنبه شب در کنفرانس خبری مدعی شد که ترکیه ۱۵۰۰ داعشی را به لیبی اعزام کرده است.

ارتش ملی لیبی: ترکیه ۱۵۰۰ داعشی را به لیبی فرستاده است

مسماری افزود: ترکیه ۱۵۰۰ داعشی را از سوریه به فرودگاه معیتیقه لیبی منتقل کرده است.

وی مدعی شد: "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه می خواست ۱۸ هزار تروریست را به لیبی اعزام کند و اکنون ۲۰۰۰ تن از عناصر جبهه النصره را اعزام کرده است.

سخنگوی ارتش ملی لیبی اضافه کرد: تروریست ها از اتباع سوریه، عراق و لیبی هستند که برای نیروهای دولت وفاق ملی می جنگند.

 ترکیه از دولت وفاق ملی به ریاست «فایر السراج» که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است حمایت می کند.

این در حالی است که پیش تر "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه هرگونه اعزام نیروی نظامی به لیبی را رد و اعلام کرده بود که آنکارا گردان نظامی به لیبی نفرستاد بلکه نیروهای این کشور مستشار نظامی هستند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری "معمر قذافی" حاکم وقت این کشور، تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری را شاهد بود.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه