ارسال به دیگران پرینت

ترکیه: اگر دولت سوریه عقب‌نشینی نکند به زور متوسل می‌شویم

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت این کشور به ارسال تجهیزات نظامی به ادلب سوریه ادامه خواهد داد و دولت سوریه باید از مناطقی که آزاد کرده، عقب‌نشینی کند.

ترکیه: اگر دولت سوریه عقب‌نشینی نکند به زور متوسل می‌شویم

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت که ترکیه به حملات دولت سوریه به زودی پاسخ می‌دهد.

به نوشته وبگاه شبکه تی آر تی، او مدعی شد که ارسال تجهیزات نظامی به خاک سوریه به منظور «حمایت از غیر نظامیان» ادامه خواهد یافت و هیچ تغییری نیز در موقعیت مراکز دیده‌بانی ترکیه در خاک سوریه رخ نخواهد داد.

«ابراهیم کالین» هدف ترکیه را بازگشت شرایط ادلب به دوران پیش از توافق سوچی عنوان کرد که به این معناست که طبق خواسته ترکیه، ارتش سوریه باید تمامی مناطقی که آزاد کرده را به تروریست‌ها بازگرداند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه دولت سوریه را تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله به نیروهای ترکیه در خاک سوریه، «به سختی» پاسخ داده خواهد شد و ادامه داد: «به طور واضح و صریح به روسیه گفتیم که اگر دولت سوریه به مرزهای پیش از توافق سوچی باز نگردد؛ ما اقدامات لازم نظامی را برای مجبور کردن نظام سوریه انجام خواهیم داد.»

او درباره گفت‌وگوی امروز میان هیأت ترکی با روسیه در مسکو نیز گفت که رایزنی‌ها و گفت‌وگوها با روسیه در خصوص ادلب به منظور «حمایت از غیرنظامیان» ادامه دارد و تا بدین لحظه نتایج «اطمینان‌بخشی» از این گفت‌وگوها حاصل نشده است.

ابراهیم کالین گفت که هیأت ترکیه طرح و بندهای پیشنهادی روسیه را نپذیرفته است. او اشاره‌ای به ماهیت این پیشنهادها نکرد.

سخنگوی اردوغان در خصوص بحران لیبی نیز گفت: «علی ‌رغم تمامی قطعنامه‌ها و تصمیمات، همچنان برخی کشورها از حفتر پشتیبانی می‌کنند و ما همچنان از دولت قانونی الوفاق حمایت می‌کنیم.»

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه