ارسال به دیگران پرینت

لاوروف | ایران و آمریکا می‌توانند گام‌های همزمان بردارند

وزیر خارجه روسیه راهکار حل بن‌بست توافق هسته‌ای ایران را برداشتن گام‌های همزمان از سوی واشنگتن و تهران عنوان کرد.


لاوروف  |   ایران و آمریکا می‌توانند گام‌های همزمان بردارند

لاوروف در این باره توضیح داد: «برای حل این چالش فوری، به‌نظر ما ممکن است که گام‌های همزمان و مرحله به مرحله‌ای را تدوین کرد و آمریکا و ایران آنها را اجرا کنند، زیرا اگر بخواهیم به این بحث که چه کسی اول به تعهداتش بازگردد ادامه دهیم، مذاکرات شاید تا همیشه طول بکشد».

وی با استقبال از ابراز تمایل دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، افزود: «البته این تصمیم هنوز اجرایی نشده است زیرا تا جایی که من می‌دانم، فرایندی در دست بررسی است که چگونه آن را انجام دهند».

لاوروف پیش از این نیز گفته بود با لازم دانستن جدیت آمریکا در بازگشت به برجام برای حل بن‌بست توافق هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در آینده نزدیک بهتر شود. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. 

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه