ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در ادارات دولتی، اصناف و بخش‌های خصوصی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که به کارگیری مشمولان غایب در ادارات دولتی، اصناف و بخش‌های خصوصی ممنوع است، گفت: بر اساس هماهنگی‌های قضایی لازم، ادارات و بخش‌های خصوصی از نظر به کارگیری مشمولان غایب مورد بررسی قرار می‌گیرند.


ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در ادارات دولتی، اصناف و بخش‌های خصوصی

سرهنگ محمد مقصودی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: افرادی که به نحوی مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند توسط نیروی انتظامی و سایر مراجع مربوطه شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و برای بار دوم سه برابر این مبلغ است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی همچون خروج از کشور، استخدام در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، عدم امکان دریافت تسهیلات بانکی و غیره از جمله مواردی است که برای مشمولان غایب پیش بینی شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران، آقایان دارای ۱۸ سال سن موظف هستند مدارک خود را برای معرفی به سازمان نظام وظیفه برای اعلام آمادگی خدمت سربازی ارائه کنند.

وی معافیت های دائم از خدمت سربازی را شامل معافیت پزشکی، بخشودگی سن و معافیت کفالت دانست و ادامه داد: افراد با داشتن یک سری شرایط می تواند از خدمت برای مدتی معاف شوند که این معافیت ها شامل معافیت تحصیلی، معافیت بنیاد ملی نخبگان و گواهی اشتغال به خدمت و برخی موارد دیگر است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که مشمولان سربازی باید در مهلت قانونی تعیین شده نسبت به معرفی خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: افراد در صورت غیبت از سربازی از مزایای معافیت های دائم و موقت از خدمت سربازی بهره مند نخواهند شد.

سرهنگ مقصودی به مهلت های تعیین شده برای معرفی مشمولان به مراکز وظیفه عمومی اشاره و بیان کرد: مشمولان زیر دیپلم حداکثر تا اول ماه تولد در سالی که در آن به سن ۱۸ سال تمام می رسند، باید برای معرفی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشمولان زیر دیپلم که بصورت حضوری مشغول به تحصیل بوده و سال اعزام آن‌ها سپری شده است، در صورت ترک تحصیل حداکثر تا یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

سرهنگ مقصودی افزود: مشمولان دانشجو در صورت ترک تحصیل، انصراف و یا اخراج از دانشگاه، حداکثر تا یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

وی یادآور شد: زمان‌های تعیین شده، آخرین مهلت برای معرفی مشمولان است و با گذشت حتی یک روز از مهلت های فوق، مشمول وارد غیبت خواهد شد و بنابراین به مشمولان توصیه می‌شود حداقل ۱۵ روز قبل از انقضای مهلت، با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و ثبت درخواست خود، وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان درباره سربازان امریه نیز گفت: مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی براساس رشته تحصیلی و تاریخ اعزام خود می توانند با دردست داشتن برگ آماده به خدمت بدون غیبت به سازمان ها و نهادهایی پذیرنده سرباز امریه مراجعه کنند.

سرهنگ مقصودی خاطرنشان کرد: نهاد مربوط پس از مسیر مراحل اداری و تایید، موضوع لیست اسامی متقاضیان را به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و این ستاد اسامی تایید شده را برای تعیین مرکز آموزش به سازمان وظیفه عمومی اعلام می کند.

وی با اشاره به اینکه از آذرماه امسال مدت زمان خدمت وظیفه عمومی ۲۴ ماه و در مناطق عملیاتی ۲۱ ماه است، درباره سربازان متاهل نیز گفت: سربازان متاهل به ازای همسر دوماه و به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت خواهند داشت.

سرهنگ مقصودی گفت: ابلاغیه کتبی برای خرید خدمت سربازی تاکنون دریافت نشده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه