ارسال به دیگران پرینت

تولیت آستان قدس رضوی

دشمن، طمع بسته و باید مراقب باشیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقد و انتقاد لازمه جامعه زنده است اگر اینها نباشد آن جامعه مرده است اما نقد، باید خیرخواهانه، ناصحانه و چاره جویانه باشد.

دشمن، طمع بسته و باید مراقب باشیم

حجت الاسلام احمد مروی سه شنبه شب در مراسم "شکوه صبر و شکر" در حرم امام رضا(ع) افزود: اگر در جامعه نقد نباشد می شود مدیریت آل سعود که هیچ نقد و انتقادی از آن جامعه بیرون نمی‌آید و گردن منتقدان را با شمشیر قطع می‌کنند.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی، نبوی و انقلاب اسلامی باید نقد و انتقاد باشد اما نباید این امور از روی بغض و نفرت و پخش رذایل در میان مردم انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید در مقام قضاوت و داوری مرزهای عدالت و انصاف را عبور کنیم و نگاه قبیله‌ای به مصالح کشور نیست.

مروی با بیان این که در بیان مطالب نباید همه چیز را سفید یا سیاه ببینیم افزود: سفید دیدن امور غرور کاذب و توقف و سیاه دیدن، یاس و ناامیدی به دنبال دارد اما ما باید واقع بین باشیم و نکات مثبت و منفی را بگوییم.

وی اضافه کرد: آنها که به سیاه نمایی مشغول هستند در میدان دشمن بازی می‌کنند. انتقاد باید باشد اما به گونه‌ای که مردم دچار اختلاف نشوند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن، طمع بسته است و باید مراقب باشیم سختی، دشواری، بیکاری نسل جوان و گرانی ما را از اصل اساسی انقلاب دور نکند و میدان را برای دشمن باز نکنیم.

مروی افزود: حضور شکوهمند در انتخابات از مظاهر وحدت است و هر حضور ما دشمن را دچار یاس می‌کند. دشمن را با کمرنگ بودن حضور شاد نکنیم. یکی از برنامه های آنها ایجاد ناامیدی به خصوص در نسل جوان است.

وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم گفت: امام(ره) کارهای بزرگی انجام داد و خدا عمر با برکتی به او عنایت کرد و احیای اسلام کار بزرگ او بود. در عصری که تصور می‌کردند اسلام دفن شده است امام(ره) اسلام را زنده کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که ۲۰۰ سال است روشنفکران و سیاستمدران و فیلسوفان غرب تلاش می‌کنند اسلام را به دست فراموشی بسپارند افزود: آنها برای هدف خود پول و تبلیغات فراوان هزینه کردند تا اسلام را منزوی کنند چون می‌دانند قدرتی که می‌تواند در برابر چپاولگری آنها بایستد و ملتها را بیدار کند اسلام است.

مروی افزود: امام خمینی (ره) اسلام را نه فقط به ذهن و عمل زندگی شخصی و فردی بازگرداند بلکه در صحنه سیاسی جهان هم مطرح کرد.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران به خصوص در دوره قاجار و پهلوی به خاطر حکومتهای مزدور، وابسته و ناشایست دچار انحطاط تاریخی و عقب ماندگی شد و آنها ملت ایران را تحقیر کردند و به عقب بردند. امام(ره) یکی از مرتجع‌ترین و پلیدترین حکومتهای عصر حاضر را از بین برد و حکومت استبدادی و دیکتاتوری و عقب مانده را از بین برد و به جای آن مردمسالاری دینی را حاکم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که انقلاب اسلامی از همان آغاز با تحریک مسائل قومی، ایجاد جنگ داخلی، تحریم و جنگ تحمیلی رو به رو شد افزود: بسیاری از انقلابهای دیگر کشورها در برابر یکی از اینها هم دوام نیاوردند. اما انقلاب با عظمت‌تر، مقاومتر و استوارتر و بدون کمترین عقب نشینی از مواضع اصولی خود از پس اینها بیرون آمد.

مروی افزود: کسانی که شعار می‌دادند انقلاب ایران چهلمین سالروز پیروزی خود را نمی‌بیند خودشان ناپدید شدند. امروز انقلاب در بخشهای مختلف رو به پیشرفت است و اقدامات بسیار خوبی در اقصی نقاط کشور انجام شده است و یکی از اینها موضوع انتخابات و مشارکت مردم است که ۴۰ انتخابات واقعی برگزار شده است و مشارکت مردم در کانون مدیریتی کشور به عنوان اصل اساسی به حساب می‌آید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه