ارسال به دیگران پرینت

بانک مرکزی | چک‌های در اختیار مردم همچنان دارای اعتبار هستند

رییس کل بانک مرکزی گفت: چک‌هایی که اکنون در اختیار مردم است تا زمانی که اطلاع‌رسانی شود دارای اعتبار هستند.

بانک مرکزی   |   چک‌های در اختیار مردم همچنان دارای اعتبار هستند

«عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) در مراسم آیین رونمایی از طرح جدید چک اعلام کرد: توصیه ما این است افرادی که دارای چک هستند یا به دنبال دریافت چک هستند به تدریج به سمت چک های جدید بروند.

همتی افزود: بهتر است افرادی که دارای چک های قدیمی هستند، چک های موجود و در اختیار خود را به نتیجه برسانند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امیدوارم مردم هر چه زودتر با روش صدور چک آشنا شوند، خاطرنشان کرد: اکنون دو ماه فرصت داریم تا مردم خود را با روش جدید آشنا کنند تا از ابتدای سال در تجارت، فعالیت های اقتصادی و نقل و انتقال مالی خود دچار مشکل نشوند.

وی افزود: امیدوارم با اجرای این سیستم، تحول مهمی در صدور و پرداخت چک شود و شاهد کاهش چک های برگشتی و بازگشت اعتبار به چک باشیم.

همتی اظهار داشت: از مجلس به دلیل تلاشی که برای اصلاح قانون داشت و همچنین از همت بانک مرکزی برای به نتیجه رسیدن این قانون تشکر می کنم.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خواسته ما از بانک ها این است که تا کمتر از دو ماه آینده اطلاع رسانی درست به مردم انجام شود.

به گزارش ایرنا، قانون جدید صدور چک با توجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون چک و کاهش چالش‌های پیش روی کسب‌وکارها، به صورت مرحله‌ای و به تدریج اجرایی می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است: این قول را به اعضای مجلس داده‌ایم که تا پایان سال از نظر اطلاع رسانی و اجرای قانون جدید چک، کارهایی که باید انجام شود را به مرحله نهایی برسانیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه