ارسال به دیگران پرینت

در واکنش به انتقادها نسبت به «نامرغوب» بودن واکسن روسیه

وزیر بهداشت | واکسن روسی را اول به خانواده خودمان می‌زنیم تا مردم بدانند سلامت شان از هرچیزی برای ما مهم‌تر است

می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. این چه خباثتی است.‌ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم. به‌خدا این حرف‌ها خیانت ملی است.


وزیر بهداشت   |   واکسن روسی را اول به خانواده خودمان می‌زنیم تا مردم بدانند سلامت شان از هرچیزی برای ما مهم‌تر است

وزیر بهداشت با بیان اینکه با بیان اینکه این خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است، ادامه داد: می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، سعید نمکی ظهر امروز در جلسه ستاد منطقه‌ای کرونا با بیان اینکه خوشحالم که در یک ماه گذشته دو بار به استان کرمان سفر کردم اظهار داشت: یک بار در مراسم سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یکبار در سالروز ورود تاریخی امام به کشور به این استان آمدم.

وی با بیان اینکه کم شدن امار کرونا در کشور برگ زرین دیگری برای نظام جمهوری اسلامی بود که می‌توان با وفاق و همدلی و روحیه جهادی و تجربه دوران دفاع مقدس حماسه‌ای را خلق کنیم که در تاریخ اپیدمی‌های جهان ماندگار شود گفت: از همه کسانی که در این مسیر تلاش و کمک کردند قدردانی می‌کنم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از مردم و کسبه‌ای که روزهای سخت کرونا محدودیت‌ها را تحمل کردند گفت: حتی یک مرگ هم برای ما غم‌انگیز است، اما دستاوردهای امروز را باید به این مردم تبریک گفت.

وی با بیان اینکه ما برای مرگ هیچ شهروندی در هیچ جای دنیا احساس شادمانی نمی‌کنیم، ادامه داد: دو رقمی شدن مرگ‌ها دستاوردی است که در سالروز ورود امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی باید آن را به این مردم تبریک گفت.

نمکی با اشاره به اینکه این دستاورد بزرگی بود ادامه داد: اما ما و همکارانمان همواره نگران بازگشت موج جدید بیماری هستیم افزود: این ویروس پیچیده هر روز از خودش چهره‌های بسیار متفاوت و موزیانه‌ای را نشان می‌دهد و با جهش‌هایی که در اقصی نقاط جهان از خودش نشان داده همه را نگران کرده است و همه گران هستند که با یک خیز جدید بیماری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه ما تمام حواسمان را جمع کردیم که به دام یک تله هولناک جدید نیفتیم گفت: این نگرانی وجود دارد که ساده انگاری، عادی انگاری و بی‌توجهی به خطر بیماری ما را دچار خیز چهارم بیماری در کشور کند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اگر دچار خیز چهارم بیماری شویم ارتفاعی به مراتب بیشتر و سرعت انتشار آن به مراتب بیشتر خواهد بود ادامه داد: این همدلی و وفاق و سرمایه ملی را به عنوان یک دستاورد بزرگ را که با کمک همه از جمله بسیج وسازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها محقق شده است را باید حفظ کنیم و این طرح محله ور استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد نشستی که در محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم سرفصل جدیدی در مبارزه با ویروس کرونا آغاز شد گفت: باید وضعیت موجود را حفظ کنیم و این همدلی و وفاق را نشکنیم.

نمکی با اشاره به اینکه این سرمایه بزرگ ملی می‌تواند در همه بحران‌ها به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد به کار آید افزود: همدلی و وفاق ایجا شده را نباید سست کنیم و آن را برای روزهای سخت و پربحران این مملکت به عنوان یک زیرساخت نگه داریم.

وی با بیان اینکه توصیه من این است که شعله‌های کوچک بیماری در اقصی نقاط کشور را خاموش کرده و امروز که آمار ما کاهش یافته است از این فرصت طلایی استفاده کنیم گفت: باید مراقب بود تا این شعله‌های کوچک آتش به دامن سلامتی ما نیندازد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همان طور که حاج قاسم خانه به خانه به دنبال داعش رفت ما هم باید خانه به خانه به دنبال ویروس کرونا برویم و تست بگیریم اظهار داشت: امروز ابزار گسترده‌ای برای مبارزه با بیماری داریم.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم امروز با ورود بخش خصوصی تست‌های سریع را افزایش داده و کانون‌های کرونا را شناسایی کنیم گفت: کارهای زیادی انجام شده هر چند هنوز هم امکانات ما در حد مطلوب نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پیامی دارم به بازرگان فعال این عرصه که در شرایط کرونایی فکر می‌کنند می‌توانند در این آشفته بازار سوار موج اقتصادی شوند گفت: این افراد بدانند که وزیر بهداشت این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه من همان کسی هستم که در زمان سرپرستی دکان بعضی‌ها را در سازمان غذا و دارو و هیئت امنای ارزی بستم ادامه داد: در آن زمان به من گفتند "مگر رای نمی‌خواهی" و من گفتم" من آبرو می‌خواهم."

نمکی با بیان اینکه روز قیامت خداوند از من می‌پرسد تو که به این فساد اشراف داشتی رضایت من را با چه کسی و چه چیزی معامله کردی؟ گفت: اجازه نمی‌دهیم در این ایام پر بلا عده‌ای دکان تازه برای خود باز کنند.

وی با اشاره به اینکه روز اول با خدا ببعت کردم به مصلحت‌اندیشی مانع نشود تا چیزی را به مردم نگویم ادامه داد: الان هم می‌گویم هم واکسن داخلی را دنبال می‌کنیم هم واکسن خارجی را و از مطمئن‌ترین منابع واکسن را تامین کرده و آن را وارد می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است، ادامه داد: می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. این چه خباثتی است.‌ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم. به‌خدا این حرف‌ها خیانت ملی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به کور چشم بعضی‌ها واکسن را اول به خانواده خودمان می‌زنیم تا مردم بدانند سلامت آنها از هرچیزی برای ما مهم‌تر است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه