ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

درخواست افزایش چندین باره بودجه صداوسیما به مجلس داده شد، مجلس هم قبول کرد

محسن زنگنه در گفت‌وگو با «انتخاب» و در پاسخ به پرسشی درمورد افزایش چندین باره بودجه مجلس و انتقاد پارلمان نسبت به لایحه بودجه دولت گفت: کاری که مجلس کرد و انتقادی که از دولت داشت در 3 بحث بود. اول آنکه مجلس اعتقاد داشت، اینکه تعیین نرخ ارز به بهای 4200 تومان باعث می‌شود که فقط جیب یک عده خاص پر شود و بر همین اساس باید نرخ ارز واقعی شود و آن را به مردم داد که اگر این بحث 106 هزار میلیارد تومان تصویب شود، انشالله پول حاصل از نرخ واقعی ارز به مردم خواهد رسید.

درخواست افزایش چندین باره بودجه صداوسیما به مجلس داده شد، مجلس هم قبول کرد

یک نماینده مجلس از تصمیم مجلس برای افزایش بودجه صداوسیما باوجود انتقادات مکرر در شبکه اجتماعی و رسانه ها، دفاع کرد.

محسن زنگنه  و در پاسخ به پرسشی درمورد افزایش چندین باره بودجه مجلس و انتقاد پارلمان نسبت به لایحه بودجه دولت گفت: کاری که مجلس کرد و انتقادی که از دولت داشت در 3 بحث بود. اول آنکه مجلس اعتقاد داشت، اینکه تعیین نرخ ارز به بهای 4200 تومان باعث می‌شود که فقط جیب یک عده خاص پر شود و بر همین اساس باید نرخ ارز واقعی شود و آن را به مردم داد که اگر این بحث 106 هزار میلیارد تومان تصویب شود، انشالله پول حاصل از نرخ واقعی ارز به مردم خواهد رسید.

این نماینده تربت حیدریه، ادامه داد: بحث بعدی و انتقاد دیگری که نمایندگان مجلس داشتند، مساله منابع قید شده در لایحه بودجه بودند که خیلی واقع بینانه نبوده و در کوتاه مدت و بلند مدت به ضرر مردم رقم می‌خورد؛ چراکه دولت دچار بدهی می‌شود و این بدهی در نهایت مردم را متضرر خواهد کرد و بر همین اساس مجلس اعتقاد دارد که باید منابع بودجه واقعی باشند. انتقاد سوم ما به بودجه بحث مالیات‌ها بود که اعتقاد داریم باید مالیات مردم و تولیدکنندگان کاهش یافته و در کنار آن مالیات دهک‌های بالا و برخی مشاغل خاص و صاحبان خانه‌های خالی افزایش پیدا کند. اتفاقا مجلس به فکر معیشت مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس با چه دیدگاهی در جهت حمایت از معیشت مردم قریب به 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای صداوسیما در نظر گرفته است، گفت: معمولا در ایام بودجه، سازمان‌های زیادی به مجلس مراجعه کرده و خواستار افزایش ردیف بودجه خودشان می‌شوند. این یک اتفاق معمول است که آنان درخواست می‌کنند و مجلس درخواست آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این میان هم برخی درخواست‌ها قبول می‌شود و برخی رد می‌شود. قطعا جایگاه یک سازمان فرهنگی با یک شرکت و اداره برای مجلس متفاوت است.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس تصمیم گرفته بودجه سازمان صداوسیما که در عین برخورداری از انحصار مطلق، دچار بحران مخاطب است و همواره در جذب بیننده شکست خورده، گفت: این تحلیل شماست که صداوسیما بیننده ندارد و دچار مشکل شده است. دولت چنین تحلیلی را ندارد و اتفاقا در ایام کرونا نیز از عملکرد خوب صداوسیما و تاثیرگذاری آن تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مجلس در ردیف بودجه بخش یارانه‌ای بالغ بر 4500 میلیارد تومان بودجه را برای تقویت بنیه فرهنگی و کاهش آسیب‌های فرهنگی در نظرگرفته است که این ردیف بودجه‌ها شامل چه مواردی می‌شود، گفت: من الان حضور ذهن دقیقی از اعداد و ارقام ندارم ولی درباره این ردیف‌های بودجه باید گفت که معمولا درباره هرکدام از این ردیف بودجه‌ها مشخص است که کدام دستگاه‌ها دخیل هستند. گاهی در یک ردیف بودجه ممکن است ده‌ها دستگاه و نهاد دخیل باشند.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه