ارسال به دیگران پرینت

صادق خرازی:

آقای جهانگیری در میان یک حلقه انحصارطلب در دولت گرفتار است

سید محمدصادق خرازی گفت: : واقعیت این است که اصلاح‌طلبان عامل اصلی پیروزی آقای روحانی بودند اما در اداره دولت و تصمیم‌گیری‌های کلان آن نقشی نداشتند؛ کمااینکه وضعیت آقای جهانگیری با دستان بسته، محدود و منزوی در میان یک حلقه انحصارطلب، بهترین نماد وضعیت اصلاح‌طلبان در دولت محسوب می‌شود.

آقای جهانگیری در میان یک حلقه انحصارطلب در دولت گرفتار است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: ناامید کردن بیش از ٢٣ میلیون رأی‌دهنده به حسن روحانی و تضعیف سرمایه اجتماعی یک جریان سیاسی ریشه‌دار طی ۴ سال گذشته، کار بزرگی بود که آقای واعظی و حلقه محدود اطراف ایشان به خوبی موفق به انجام آن شدند.

سید محمدصادق خرازی در گفت‌وگو، در پاسخ به صحبت‌های امروز محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: از صمیم قلب آرزو داشتم می‌توانستم حرف آقای واعظی را تایید کنم و بگویم رای آقای روحانی حاصل عملکرد ستاد آقای واعظی و دوستان نزدیک ایشان است و اصلاح‌طلبان هیچ نقشی در روی‌کار آمدن این دولت نداشتند اما چه کنم که افکار عمومی این پاسخ را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: هر قدر آقای واعظی قسم بخورد که اصلاح طلبان، آقای هاشمی و آقای خاتمی هیچ نقشی در پیروزی آقای روحانی نداشتند و خود اصلاح‌طلبان هم این را بگویند اما افکار عمومی و جوانان و مردمی که با اعتماد به اصلاح‌طلبان به آقای روحانی رأی دادند، این را نمی‌پذیرند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با انتقاد از نوع نگاه و رویکرد رئیس دفتر رئیس جمهور، ادامه داد: مشکل آقای واعظی این است که درکی از جنبش‌های اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی ندارند و تصور می‌کنند چند نفر محدودی که دور ایشان در ستاد انتخاباتی جمع شدند باعث پیروزی آقای روحانی شده‌اند و ایشان هم لطف کردند و سهمی از قدرت به اصلاح طلبان دادند.

خرازی با اشاره به ایجاد شور انتخاباتی عمومی و خیزش عمومی برای حمایت از آقای روحانی در روزهای پایانی انتخابات در سال ۹۲، اظهار داشت: ده ها هزار جوانی که در ایام انتخابات در سراسر کشور در میتینگ‌های انتخاباتی، پا بر زمین می‌کوبیدند و شعار ائتلاف ائتلاف می‌دادند نه شیفته آقای روحانی و نه شیدای وعظ و کلام آقای واعظی بودند. این جوانان آرزوی کشوری آزاد، آباد و توسعه‌یافته را داشتند. اگر در دو روز آخر تبلیغات سطح شهر پر شد از جوانان و مردمی که همدیگر را دعوت می‌کردند که به آقای روحانی رأی دهند، آقای واعظی و ستادشان کوچکترین نقشی در آن نداشتند و این اراده جوانان، مردم، گفتمان اصلاح‌طلبی، آقای خاتمی، مرحوم هاشمی و دکتر عارف بود که از مردم خواستند به آقای روحانی رای دهند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اظهار تاسف از عملکرد دولت در دوره دوم، بیان داشت: افسوس که دولت روحانی به خصوص در دور دوم، قدر این اعتماد را ندانست و با رفتارها و تصمیمات اشتباه و خودخواهی‌های حلقه محدودی که در رأس آن رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار داشتند، امید جوانان این سرزمین را برای زندگی بهتر بر باد دادند. اصلاح‌طلبان چه می‌توانند بگویند وقتی جوانان این کشور دچار شرایطی شدند که حق آن‌ها نیست؟ چه می‌توانند بگویند وقتی افراط‌گرایان داخلی و خارجی از یک سو و دولتی مشورت ناپذیر و پر از اشتباه از سوی دیگر پا را بر گلوی این مردم نهادند و شرایط زندگی را برایشان این چنین سخت و طاقت‌فرسا کردند.

وی ادامه داد: با این وجود باعث خوشحالی من و جریان اصلاحات خواهد بود اگر آقای واعظی مسئولیت تمام و کمال این دولت را بپذیرند و به مردم اعلام کنند؛ دولتی که حاصل آن در ۴ سال گذشته ناکارآمدی و بحران‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم بود ربطی به اصلاح طلبان نداشت.

وی افزود: واقعیت این است که اصلاح‌طلبان عامل اصلی پیروزی آقای روحانی بودند اما در اداره دولت و تصمیم‌گیری‌های کلان آن نقشی نداشتند؛ کمااینکه وضعیت آقای جهانگیری با دستان بسته، محدود و منزوی در میان یک حلقه انحصارطلب، بهترین نماد وضعیت اصلاح‌طلبان در دولت محسوب می‌شود.

خرازی با ابراز تاسف از کارنامه دولت تدبیر و امید، بیان داشت: ناامید کردن بیش از ٢٣ میلیون رأی‌دهنده به حسن روحانی و تضعیف سرمایه اجتماعی یک جریان سیاسی ریشه‌دار طی ۴ سال گذشته، کار بزرگی بود که آقای واعظی و حلقه محدود اطراف ایشان به خوبی موفق به انجام آن شدند و در این زمینه شرمنده پیشگاه تاریخ خواهند بود.

وی افزود: متاسفیم که تفکر حاکم بر نگاه آقای واعظی از روز اولی که سر کار آمده با غرور همراه بوده و ایشان به جای قدرشناسی از مجموعه دانشجویان، روشنفکران و اصلاح‌طلبانی که خالصانه تلاش کردند رویکرد اعتدالی در اداره کشور حاکم شود، همواره با بدنه نجیب تحول‌خواه از موضع بالا صحبت می‌کند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این بخش از سخنان رئیس‌دفتر رئیس جمهور که گفته بود طی سال‌های گذشته چهره‌های اصلاح‌طلب در مقام استاندار و معاون وزیر قرار گرفته‌اند، گفت: اتفاقا مشکل دولت همین نگاه آقای واعظی است. این که فکر می‌کنند دولت ملک شخصی ایشان و همفکرانشان است و به جای شایسته‌سالاری، مسئولیت‌های دولت را به عنوان هبه و لطف به این و آن تقسیم می‌کنند‌. نتیجه این شده است که باند‌بازی و قبیله‌گرایی و رفاقت با آقای واعظی و اعضای ستادشان، جایگزین شایسته‌سالاری در دولت شد و ناکارآمدی و ناهماهنگی به خصوص در حوزه اقتصادی اولین نتیجه آن سوءمدیریت بود، در نتیجه کشور قربانی‌سهم خواهی حلقه کوچک آقای واعظی و دوستانشان شد.

خرازی گفت: اگر در هفت سال و نیم گذشته مسئولیت‌ها بر اساس جناح‌گرایی و تفکر سیاسی تقسیم شد است، این رویکرد دولت جای شماتت و خجالت دارد و اگر بر اساس شایستگی افراد بوده که چه جای منت گذاشتن است؟ از صمیم قلب آرزو می‌کنم دولت در شش ماه پایانی خود به‌جای فرافکنی و حاشیه‌سازی، مشغول خدمت‌رسانی به مردم شده و گامی در راستای کاهش مشکلات و آلام مردمی بردارد که این روزها صدای اعتراضشان علیه دولت به آسمان هفتم نیز رسیده است.

 

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز در گفت‌وگویی و در واکنش به سخنان سید محمدصادق خرازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب ندای ایرانیان در کنگره هفته گذشته این حزب که انتقادات قابل توجهی به عملکرد دولت وارد کرده بود، گفت:« یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ بودم، یادم می‌آید او در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است؛ ضمن اینکه محمدرضا عارف تا روز سه شنبه قبل از رای‌گیری نامزد جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه