ارسال به دیگران پرینت

تلاش رهبری و آیت‌الله هاشمی برای باز کردن گاو صندوقی که بی نتیجه ماند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب «بازسازی و سازندگی» روایتی از جلسه با رهبر انقلاب در ۳۲ سال پیش دارد که در آن جلسه درباره بنیاد جانبازان مذاکره کرده‌اند.

 تلاش رهبری و آیت‌الله هاشمی برای باز کردن گاو صندوقی که بی نتیجه ماند.

مرکز اسناد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطره‌ای از ۳۲ سال پیش در چنین روزی به قلم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرد؛ در این خاطره که برگرفته از کتاب «بازسازی و سازندگی» آمده است: تا ساعت هشت ونیم صبح مطابق روزهای دیگر گذشت. قرار بود چهار نفر از سفرایمان بیایند که نیامدند. معلوم شد وقت به اطلاعشان نرسیده بوده. آقای [غلامرضا] فدائی نماینده اراک آمد. برای معالجه فرزندش با طب سوزنی عازم چین است. آقای [محمد] غرضی [وزیر پست و تلگراف و تلفن] آمد و در مورد برنامه پنجساله نظراتی ارائه داد. آقای [مجید] قاسمی رئیس بانک مرکزی آمد. از امکان عزل خود نگران بود و از عزل آقای ماجدی اظهار ناراحتی کرد.

عصر در جلسه دولت شرکت کردم. بحث درباره برنامه پنج ساله بود. بیشتر وزرا به سهم خود در برنامه معترض بودند و تمام وقت جلسه به شنیدن نظرات آنها گذشت و قرار شد سازمان برنامه و بودجه در جلسه بعد جواب بدهد.

شب آیت‌الله خامنه‌ای به دفتر من آمدند. درباره سمت مهندس موسوی و بنیاد جانبازان مذاکره شد. آقای خامنه‌ای می‌خواهند [به عنوان رئیس بنیاد جانبازان] با قید زمان سه سال نصب کنند و آقای موسوی حاضر نیست با قید زمان بپذیرد. درباره آینده ارتش وسپاه بحث شد. آقای خامنه‌ای بنا دارند در حکمی آقای دکتر روحانی را به عنوان رئیس ستاد کل [نیروهای مسلح] بنویسند که ستاد مشترک تجدید حیات کند و آقای روحانی موافق نیست. من هم موافق نیستم. با ایشان بحث کردم؛ قانع نشدند. درباره اعضای مجمع تشخیص مصحلت و تکمیل اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مذاکره شد. شام را خوردند و مقداری وقت صرف باز کردن قفل رمز گاو صندوق به جا مانده از زمان ریاست جمهوری خودشان کردند که بی نتیجه ماند. بچه‌ها نیامدند و تنها خوابیدم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه