ارسال به دیگران پرینت

روحانی | در طول ۴۰ سال آشنایی با سردار سلیمانی، هزاران ساعت حرف زدیم و بحث کردیم؛ طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

روحانی   |  در طول ۴۰ سال آشنایی با سردار سلیمانی، هزاران ساعت حرف زدیم و بحث کردیم؛ طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: حتماً دشمن از کار غلط و نادرستی که انجام داد و از این ترور وحشیانه ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

رییس جمهوری گفت: همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه ان‌شاءالله پای این جنایتکاران و متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و همچنین یار ایشان ابومهدی المهندس برای ما وجودهای ارزنده بودند، به سابقه آشنایی۴۰ ساله خود با شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در چیزی که می‌فهمید که وظیفه ملی و دینی و انقلابی اش هست، در اجرای آن تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است. ما وقتی چیزی را می فهمیم به عنوان وظیفه ما است و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام دهیم، نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت های جهانی بترسیم. باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم. این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان های خالص خود عنایت می‌کند.

روحانی اعتماد به نفس را دیگر ویژگی سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: شاید هزاران ساعت در طول این ۴۰ سال حرف زدیم و بحث کردیم، سردار سلیمانی واقعا اعتماد به نفس داشت. طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود.

رییس جمهوری ادامه داد: من این تعبیر را در روز شهادتش در جایی گفتم شهید سلیمانی را ندیدم از زین پایین بیاید و از رکاب پایین نیامد. از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر روی رکاب بود و همیشه موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به دست آورد.

وی اخلاص و اخلاق حسنه و کمالات انسانی را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: خیلی وقتها من او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم روزه داشت. آدم مخلصی بود و حرف زدنش از دل می گفت و با همه وجود تلاش می‌کرد و اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه چیز می‌رساند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه