ارسال به دیگران پرینت

احمد خاتمی:

ولایت | رهبری معظم انقلاب محور عظمت و اقتدار کشور هستند

نایب رییس جامعه مدرسین با انتقاد از برخی جریانات در برابر سخنان ولایت ستیزانه تأکید کرد که حماسه ۹ دی، حماسه‌ای فاطمی و ولایتمدارانه بود.

 ولایت |  رهبری معظم انقلاب محور عظمت و اقتدار کشور هستند

نایب رییس جامعه مدرسین با انتقاد از برخی جریانات در برابر سخنان ولایت ستیزانه تأکید کرد که حماسه ۹ دی، حماسه‌ای فاطمی و ولایتمدارانه بود.

 

آیت الله سید احمد خاتمی نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: عمر این بانوی بزرگ بسیار کوتاه، اما بسیار پر محتوا بود.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و محسن فخری زاده ادامه داد: شهید سلیمانی در آخرین روزهای عمر خود به یکی از دوستان در کرمان سفارش کرده بود که مراسم دهه فاطمیه را به خوبی برگزار کنند؛ آن شخص می گوید از حاج قاسم پرسیدم «مگر شما نمی آیید؟» ایشان گفتند«کاری نداشته باشید که من هستم یا نه، فاطمیه را بزرگ باید داشت»، گویا به ایشان الهام شده بود که قرار است شهید شوند.

 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: زندگانی نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) به سه دوره تقسیم می شود؛ اگر بخواهیم دوره سوم، یعنی هفتاد و پنج یا نود و پنج روز آخر عمر شریف ایشان را در یک کلمه خلاصه کنیم، این است که این دوره، دوره ای بود که حضرت زهرا(س) ولایت مداری را تفسیر کرده و جایگاه ولایتمداری را به ما نشان دادند.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بدون تردید تحرکات حضرت صدیقه طاهره(س) از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: ایشان به بالاترین معروف که ولایتمداری است، امر و از بدترین منکر که ولایت ستیزی است، نهی داشته اند.

 

وی با اشاره به روایت امام کاظم(ع) «ان فاطمة صدیقة شهیدة» اظهار داشت: ایشان علی التحقیق می دانستند که پایان این تحرکات و مبارزات در راستای صیانت از ولایت شهادت است.

 

آیت الله خاتمی به تبیین شبهاتی که پیرامون تحرکات حضرت صدیقه طاهره(س) از باب «امن از ضرر» مطرح می شود پرداخت و ابراز کرد: از دیدگاه فقهی اگر کسی بداند یا احتمال دهد که ضرری متوجه او و وابستگانش می شود وجوب امر به معروف و نهی از منکر ساقط خواهد شد، اما جای سؤال است که چرا صدیقه طاهره(س) هستی خودشان را در این راه فدا کردند؟ از دیدگاه عرفانی، پاسخ این است که شهادت نه تنها ضرر نیست، بلکه یکپارچه نفع است، اما از دیدگاه فقهی باید گفت وقتی دین و ولایت در خطر باشد «امن از ضرر» اهمیت خود را از دست می دهد.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: آنجا که ولایت در خطر است باید هستی خود را فدا کرد و ما این را از سیره حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) آموخته ایم؛ اگر حضرت زهرا(س) در خانه می نشستند، دشمنان و بدخواهان می گفتند «فاطمه با علی مخالف است»، از این جهت برای دفاع از ولایت به میدان آمدند.

 

وی تأکید کرد: آنجا که پای دین و ولایت در میان باشد امن از ضرر شرط نیست، بلکه باید خود را فدا کنیم تا ولایت حق پابرجا بماند.

 

آیت الله خاتمی شیوه های حمایت از ولایت بر اساس سیره حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: از شیوه های اساسی حمایت از ولایت، «تبیین» است؛ بر اساس روایات، زمانی که بدعت ها ظاهر می شوند علما باید علم خود را آشکار کرده و نسبت به موضوعات مختلف روشنگری داشته باشند، زیرا اگر اینگونه نباشد لعنت خداوند شامل حالشان می شود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معارف بلند و عمیق خطبه فدکیه عنوان کرد: هنگامی که به تاریخ نگاه می کنیم درمی‌یابیم که بسیاری از افراد بخاطر یک لغزش کوچک دچار ریزش از جریان حق شده اند؛ حدود 20 نفر از اصحاب پیامبر(ص) که بعضی از آنها در همه 80 جنگ پیامبر(ص) حضور داشتند در نهایت بخاطر عدم حمایت از امیرمؤمنان(ع) دچار ریزش شدند.

 

وی در ادامه حماسه نهم دی را حماسه ای فاطمی و ولایتمدارانه دانست و با بیان اینکه امت ما اهل بصیرت هستند، تأکید کرد: مردم احساس کردند جریانی به میدان آمده تا به ولایت ضربه بزند، از این جهت بدون هیچگونه خط دهی قبلی به میدان آمدند و فریاد زدند «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و بساط فتنه را جمع کردند؛ مردم همچنین در فتنه سال 96 که توسط آن معدوم جاسوس مدیریت می شد و فتنه آبان 98 که هر دوی آنها فتنه ولایت ستیزی محسوب می شد با حمایت از ولایت بسیار خوش درخشیدند.

 

آیت الله خاتمی تحرکات اخیری که برخی افراد با انتشار کلیپ هایی علیه ولایت انجام می دهند را سیمای عریان و ترجمان فتنه توصیف و تصریح کرد: امروز آن جریانی که حامی فتنه بود، می گفت ولایت را قبول داریم، کجا هستند؟ اگر ولایت را قبول دارید چرا سکوت کرده اید؟ چرا از آن سخنان با عنوان «بی انصافانه» یاد می کنید و نمی گویید «هتاکانه»؟ چرا این سخنان ولایت ستیزانه را محکوم نمی کنید؟ پر واضح است که سکوت در این عرصه دال بر رضایت است.

 

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی ها نور خورشید را خاموش نمی کند، عنوان داشت: هدف اینگونه تحرکات براندازی است، اما اتفاق نخواهد افتاد، چون رهبری معظم انقلاب محور عظمت و اقتدار کشور هستند.

 

وی در پایان با بیان اینکه ما باید هر روز تحرکات دشمن را دنبال کنیم، زیرا هر روز که می گذرد کینه های دشمن بیشتر و توطئه هایش نیز پیچیده تر می شود، یادآور شد: با عنایت خداوند این انقلاب خدایی و الهی علی‌رغم توطئه ها پابرجا مانده است و امیدواریم به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.

 

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه