ارسال به دیگران پرینت

گمرک | تکذیب قاچاق پارچه از مبادی رسمی

گمرک: قاچاق پارچه از مبادی رسمی صحت ندارد

گمرک  |   تکذیب قاچاق پارچه از مبادی رسمی

ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص قاچاق پارچه و به طور خاص ورود ۱۱ کانتینر پارچه پرده ای به راحتی به داخل کشور تصریح کرد: قاچاق پارچه را به این صورت و از مبادی رسمی کشور تایید نمی کنم.

او ادامه داد: اجازه ترخیص ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن پارچه به کشور داده شده است و برای پارچه پرده ای ردیف کالایی در نظر گرفته نشده و ممنوعیت وارداتی نداریم البته میزان واردات سقف معینی دارد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران بیان کرد: برای ورود هر کالایی ابتدا باید ثبت سفارش آن انجام شود، بعد از اظهار کالا، گمرک آن را کنترل می کند و تاییده آزمایشگاه ها و سازمان استاندارد را بررسی می کند بعد از آن اجازه ترخیص کالا داده می شود .

او ادامه داد: ممکن است بداظهاری و کم اظهاری وجود داشته باشد. وظیفه گمرک مطابقت دادن کالایی که ثبت سفارش آن گرفته شده است و از مراجعی مثل آزمایشگاه و سازمان استاندارد تاییده داشته باشد، است و هیچ کالایی از مبادی رسمی کشور، قاچاق نمی شود.

ارونقی در پاسخ به این مطلب که مشاهدات بازار این را نشان نمی دهد و پارچه قاچاق به وفور در بازار موجود است گفت: هر کالایی برای ترخیص از گمرک باید ۷ تا فیلتر عمده را طی کند و بحث واردات ۱۱ کانتینر پارچه از مبادی رسمی تنها یک ادعا است که هنوز ثابت نشده است و باید بررسی شود.

او افزود: این کالاها اگر در منطقه آزاد هم باشند برای ورود به کشور، گمرک ورود پیدا کرده و کنترل می کند. حتی کالاهای قانونی هم در گمرگ مانده اند و برای ترخیص منتظر طی مراحل تشریفات گمرکی هستند.

معاون گمرک تصریح کرد: در خصوص پارچه رومبلی دیروز جلسه ای داشتیم و بعضی ردیف تعرفه ها ممنوعیت وارداتی دارند. هر نوع پارچه شناسه خاص دارد.

او در خصوص روند ترخیص ۱۱ کانتینر پارچه توضیح داد: این کانتینر ها برای ورود باید در ابتدا بازرسی کامل از آن ها صورت گیرد، پس از ارزیابی اولیه مجوز قانونی آزمایشگاه ها و سازمان استاندارد چک می شود و پس از اخذ حقوق ورودی اجازه ترخیص به آن ها داده می شود بنابراین بحث ورود این ۱۱ کانتینر باید بررسی شود و بدون ارزیابی وارد کشور نمی شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه