ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور:

شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا تعطیل و شهرهای نارنجی نیمه تعطیل می شوند

رئیس جمهور گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای ۱۵ نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و به عنوان قانون لازم الاجرا است.

 شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا تعطیل و شهرهای نارنجی نیمه تعطیل می شوند

رئیس جمهور گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای ۱۵ نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و به عنوان قانون لازم الاجرا است.

 حسن روحانی رئیس جمهور در جریان نشست امروز (چهارشنبه) هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه اعمال محدودیت های شدید کرونا در کشور قرار داریم و در همین راستا شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا تعطیل و شهرهای نارنجی نیمه تعطیل می شوند. جز ارائه دهندگان خدمات ویژه که برای مردم بیان شده و بیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی ها و محدویت ها راه حل اصلی کرونا نیست، افزود: مشکل کرونا قطعا از طریق تغییر سبک زندگی حل خواهد آمد و رفت و آمد خانوادگی، حضور در مراسم عزا و شادی اگر تغییر نکند، کرونا با تعطیلی سراسری هم باقی خواهد ماند. تعطیلی تنها به عنوان اعلام هشدار شدید به جامعه است و برای این است که ما به یک انظباط دقیق اجتماعی برگردیم که می تواند مقابله دقیقی برای کرونا باشد.

رئیس جمهور گفت: 51 درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمد خانوادگی است و اگر در این دو هفته تعطیلی نسبت رفت و آمدهای خانوادگی بیشتر شود شاید این آمار افزایشی هم بشود. راه حل این است که حتی اقلیتی که در جامعه مراعات نمی کنند نیز به درکی مشترک برسند که این بیماری ممکن است تا سال آینده و هر وقت دیگر باشد چون درمان و داروی قطعی برای این بیماری تاکنون ایجاد نشده است.

روحانی ادامه داد: این تعطیلات در کنار هشدار فضایی برای تنفس کادر درمان ایجاد می کند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. ما از نظر تجهیزات و تخت و از نظر آی سی یو در فشار نیستیم ولی کادر درمان ما 9 ماه مداوم است که شبانه روز در حال کار هستند و خسته شدند و این تعطیلات برای ایجاد تنفسی برای آنها اعمال می شود. وقتی فوتی ها به بالای 500 برسد یک هشدار برای ما است.

وی تاکید کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای 15 نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و به عنوان قانون لازم الاجرا است.

رئیس جمهور گفت: می‌گویند نگذارید این ملت قهرمان شود تا دولت بعدی قهرمان شود، اصلا دولت قهرمان نمی‌شود، تنها قهرمان واقعی در تحریم‌ها ملت ایران است. خواهش می‌کنم در این ماه‌ها به دنبال تسویه حساب سیاسی نیست، تسویه حساب را بگذارید برای سال ۱۴۰۰ و آن موقع هرچه خواستید بکنید. تمام وزرا و دستگاه‌ها موظفند واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنند حتی اگر نقد به دولت دارند انجام دهند.

او گفت: ما بازهم به دنبال این هستیم که دست دوستی بدهیم، به دنبال تسویه حساب نیستیم، مدتی‌است که فضای مثبتی در جامعه ایجاد شده، بگذارید این فضای مثبت باقی باشد. پرداختی همه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس جمهور گفت به اسم نقد دولت به دنبال تطهیر و تبرئه آمریکا نباشید، دولت آمریکا تروریست است، عده‌ای مجانی دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند.

او گفت: برخی تا سخن از بهبود می‌شود،‌می‌گویند دولت قرار است مذاکره کند. نه بحث مذاکره نیست. دولت جدید آمریکا شرایط را به سمت قواعد بین‌المللی برخواهد گرداند، و این باعث می‌شود که از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه