ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس پس از چند هفته آلودگی هوا در تهران:

آلودگی هوا | باید تدابیر ویژه‌ای در ایام وارونگی هوا در نظر بگیریم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه ای رسمی برای وزرای نفت و صنعت به منظور تشدید نظارت‌ها طی بر فعالیت صنایع آلاینده در روزهای آینده خبر داد.



 آلودگی هوا  |  باید تدابیر ویژه‌ای در ایام وارونگی هوا در نظر بگیریم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه ای رسمی برای وزرای نفت و صنعت به منظور تشدید نظارت‌ها طی بر فعالیت صنایع آلاینده در روزهای آینده خبر داد.

سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به شرایط ویژه کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آلودگی هوای کلانشهرها اشاره کرد و گفت: کارشناسان فراکسیون محیط زیست بیش از دو هفته است که به صورت تخصصی با کمک منابع خارجی و گردآوری نظر کارشناسان داخلی در خصوص نحوه مدیریت منابع آلاینده هوا در کلانشهرها مطالعه می‌کنند.

نیازمند تدابیر ویژه در ایام وارونگی هوا هستیم

وی اظهار داشت: بنابر بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به یافته‌های بین المللی به این جمع بندی رسیدیم که امسال باید تدابیر ویژه‌ای در ایام وارونگی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها در نظر بگیریم.

نمی توانیم به مردم بگوییم با خودروی تک سرنشین بیرون نیایند

رییس فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا و نارسایی‌های موجود حمل و نقل عمومی نمی‌توانیم به مردم بگوییم با خودروی تک سرنشین بیرون نیایند، اظهار داشت: به همین دلیل باید تمرکز خود را بر کاهش فعالیت منابع ثابت آلاینده بگذاریم.

باید کنترل صنایع مازوت سوز تشدید شود

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع در پایتخت و دیگر کلانشهرها بخصوص اصفهان و اراک بر کاهش کیفیت هوا و انتشار ذرات معلق تاثیر دارند، گفت: می‌توان فعالیت این صنایع را کنترل کرد و بر استفاده از سوخت آنها نظارت جدی تری داشت تا به هیج عنوان مازوت نسوزانند.

ایجاد محدودیت برای فعالیت کارخانه سیمان تهران

رفیعی از ارسال نامه‌ای رسمی برای وزرای نفت و صنعت به منظور تشدید نظارت‌ها طی روزهای آینده خبر داد و بیان داشت: برای مثال می‌توان فعالیت کارخانه سیمان تهران را با توجه به اینکه ساخت و ساز خاصی را در این ایام شاهد نیستیم از ۱۵ آبان تا میانه های زمستان محدود کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه