ارسال به دیگران پرینت

توقف ساخت زیرگذر میدان جمهوری جهانشهر

ساخت زیرگذر میدان جمهوری جهانشهر برای بررسی‌های بیشتر به عقب افتاد.

توقف ساخت زیرگذر میدان جمهوری جهانشهر

به دنبال انتشار گزارش «باغ فاتح، زیر اره شهرداری کرج» در عصرایران و همچنین پیگیری اعتراض شهروندان کرج نسبت به قطع ۳۶۰ درخت در جریان ساخت زیرگذر میدان جمهوری جهانشهر در تعدادی از رسانه‌ها، اجرای این طرح به مدت یک هفته به تاخیر افتاد.

شهرداری کرج قصد دارد با هدف کاهش ترافیک در محدوده میدان جمهوری جهانشهر، زیرگذری در این منطقه اجرا کند که ساخت آن منجر به قطع ۳۶۰ درخت می‌شود. فعالان محیط زیست و شهروندان کرج نسبت به این موضوع معترضند و در روز‌های گذشته، در فضای مجازی نارضایتی خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

با اینکه شورای شهر کرج اعلام می‌کند که ساخت زیرگذر شمالی جنوبی در محدوده میدان جمهوری، بهترین و عملی‌ترین طرح، برای رفع مشکل ترافیک است، متخصصان حوزخ حمل و نقل ساخت زیرگذر و روگذر در داخل شهر‌ها را بازی بازنده‌ای می‌دانند.

از سوی دیگر بررسی‌های عصرایران نشان داد که گزارش زیست محیطی پروژه زیرگذر میدان جمهوری دچار ایراداتی است و به نظر می‌رسد باید اصلاح شود.

در نتیجه جریان رسانه‌ای ایجادشده که نسبت به اجرای این پروژه هشدار می‌داد، روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر کرج از تاخیر در ساخت این پروژه خبر داده و گفته بود که «با توجه به حساسیت‌های پیش‌آمده و اشکالاتی که در طرح وجود دارد، ۲۶ مهر اعضای شورا جلسه‌ای با شهردار برگزار کردند و در آن جلسه مقرر شد یک هفته اجرای این پروژه متوقف شود تا طرح پخته و نواقص آن برطرف شود.»

او با اشاره به اینکه بدون شک تعجیل در اجرای چنین پروژه‌هایی به ضرر شهر و شهروندان تمام می‌شود، تاکید کرده بود که «در لایحه اولیه ارائه‌شده توسط شهرداری کرج مسیر این پروژه شرقی به غربی بود و چگونه است که یک مشاور در دی ماه سال گذشته ادعا می‌کند بعد از بررسی ۱۳ طرح به نظر می‌رسد که اجرای مسیر شرقی غربی بهترین گزینه برای اجرای پروژه زیرگذر میدان جمهوری است، ولی در کمتر از دو ماه نظر خود را عوض کرده و می‌گوید باید مسیر شمال به جنوب اجرا شود؟»

به هر حال توقف ساخت زیرگذر میدان جمهوری جهانشر، نشان می‌دهد که شورای شهر کرج صدای نارضایتی مردم را نسبت به قطع ۳۶۰ درخت زنده شنیده و قرار شده طی جلساتی ایرادات این پروژه رفع و رجوع شود.

انتظار می‌رود شورای شهر کرج و البته شهرداری این شهر، این بار شفافیت بیشتری داشته باشند. پیشنهاد می‌شود در جلسات کارشناسی مربوط به زیرگذر میدان جمهوری، حتما از استاتید دانشگاه و متخصصان حوزه محیط زیست، ارزیابی زیست محیطی، آلودگی هوا، و همچنین خبرنگاران و فعالان محیط زیست دعوت و جلسات در شفافیت کامل برگزار شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه