ارسال به دیگران پرینت

ندیمی: رئیس جمهور آتی به جنگ سرد پایان دهد

یک فعال سیاسی گفت: دولت بعدی باید بتواند در حوزه سیاست خارجی تکلیفش را با کشوری مثل عربستان سعودی روشن کند و به جنگ سرد پایان دهد.

ندیمی: رئیس جمهور آتی به جنگ سرد پایان دهد

ایرج ندیمی  اظهار کرد: کاندیدای ۱۴۰۰ باید بداند رئیس جمهور آینده راه سختی را در پیش خواهد داشت. در رابطه با چالش های فراروی کابینه دولت آتی، عمده مباحث حول چند مبحث پایدار سیاست خارجی و سیاست داخلی می‌چرخند. 

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی دولت آتی باید تکلیف خود را با دنیا بویژه کشورهای منطقه مخصوصا عربستان سعودی روشن کند. نمی شود در جنگ سرد باقی ماند. بازیگردان اصلی مشکلات امروز ایران در حوزه بین‌الملل عربستان سعودی و امریکا هستند و ایران باید تکلیف خود را با آن‌ها یکسره کند. 

 این نماینده سابق گفت: در داخل هم مسائل زیادی برای بررسی وجود دارد که مهم‌ترین آن دو موضوع اقتصاد و فرهنگ است. دولت باید بتواند در ابعاد فرهنگی و اجتماعی دیدگاه خود را باید با مردم روشن مطرح کند. از سوی دیگر مردم با در نظر گرفتن همه طبقات و اصناف در حوزه معیشت و اشتغال با دو فاکتور درامد و گرانی به مشکل خورده اند. یا دیگر توانایی کسب درآمد ندارند، یا اصلا شغل ندارند. 

وی تصریح کرد: در رابطه با چالش های دیگر کشور که هنوز به بحران عمومی نرسیده، اما می تواند در آینده برای کشور مشکل ایجاد کند ن مثل محیط زیست  نیز باد دولت آتی ساختار شفافی را در پیش گیرد. 

ندیمی گفت: علاوه بر آن موضوعات نوظهر مثل حضور رژیم صهیونیستی در منطقه چه در بخش عربی و چه امروزه در اذربایجان نباید نادیده گرفته شود. بر این اساس و با توجه به موارد مطرح شده کسی باید رئیس جمهور باشد که درک درستی از این موضوعات داشته و نوع مدیریتش در این حوزه ها بحران ها را حل کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه