ارسال به دیگران پرینت

اصلاحات به سهم خود بابت مشکلات اقتصادی از مردم عذر می‌خواهد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان این که در ایجاد مشکلات کشور فقط دولت سهم ندارد، گفت: ما اصلاح طلبان هم اگر در ایجاد مشکلات سهمی داشته ایم، به اندازه مسئولیت و اختیار خود از مردم عذرخواهی می کنیم.

اصلاحات به سهم خود بابت مشکلات اقتصادی از مردم عذر می‌خواهد

علی محمد نمازی  و در واکنش به اظهارات دبیر کل موتلفه مبنی بر لزوم عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم بابت مشکلات اقتصادی اظهار کرد: وضعیت نامطلوب کشور ریشه در دشمنی اسرائیل و آمریکا و نفاق بعضی کشورها، سیاست خارجی، و تحریم های شدید علیه کشور دارد و نمی توانیم بگوییم در ایجاد این مشکلات فقط قوه مجریه مقصر بوده است. من بارها هم گفته ام اگر موفقیتی به دست می آید همه  مقامات، مسئولین، قوای سه گانه، دستگاهای اجرایی ونظامی و انتظامی به نسبت مسئولیت و اختیارات خود سهم دارند و در ناکامی ها هم سهیم هستند.

وی ادامه داد: کارنامه اصلاح طلبان مربوط به مجلس ششم و دو دولت خاتمی است که دستاوردهای خوب اقتصادی درآن دوره به دست آمد. با این که نفت ٨ دلار بود اما وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم بهتر و مردم به خوبی از آن دوره یاد می کنند. مجلس ششم به عنوان یک مجلس سیاسی معروف شد اما بیشترین مصوبات اقتصادی را داشت. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان که حامی دولت بودند هم سهمی در ایجاد مشکلات امروز کشور دارند، خاطر نشان کرد: آیا روحانی درسال ٩٢ یکباره از راه رسید و با حمایت اصلاح طلبان رئیس جمهور شد یا این که او سابقه طولانی در عضویت مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولیت در دوران دفاع مقدس داشته است. 

وی افزود: او مورد  اعتماد رهبری، آیت الله هاشمی، شورای نگهبان و حوزه های علمیه بود و سابقه طولانی عضویت در جامعه روحانیت داشت و در انتخابات کشور همیشه در فهرست اصول گرایان به رای دهندگان معرفی می گشت. ما هم بر حسب تاکیدات مقام رهبری برای شرکت در انتخابات،  وظیفه  خود را در حضور در انتخابات دیدیم و چون برنامه و شعارهای آقای روحانی به ما نزدیک بود، از او حمایت کردیم. من حتی شنیدم که خبر رد صلاحیت آیت الله هاشمی را روحانی به وی داده است، یعنی او تا این حد مورد اعتماد شورای نگهبان بود.من حتی احتمال می دهم که از ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داشته و برای همین کاندیدا شده بود. 

نمازی در ادامه گفت: ما از روحانی حمایت کردیم با این که او هیچ وقت خود را اصلاح طلب معرفی نکرد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصاد و دارایی، کشور و امور  خارجه که نقش مهمی در فراهم آوردن زمینه فعالیت های اقتصادی و اجرایی برنامه های مربوطه را در  کشور دارند، هیچ کدام اصلاح طلب نیستند.آقای  اسحاق جهانگیری هم که اصلاح طلب هستند، اختیار چندان زیادی ندارد. با این حال کارنامه دولت اول روحانی خوب بود که برجام نماد آن است و ترامپ گفت که در این قرارداد سر آمریکا کلاه رفته است. آیا ما نباید از چنین دولتی در انتخابات حمایت می کردیم.

وی با اشاره به این که در ایجاد مشکلات کشور فقط دولت مسئول نیست، بلکه سایر اجزا حکومت نیز سهیم هستند، اظهار کرد: ما اصلاح طلبان  هم اگر سهمی در ایجاد مشکلات داشته ایم ، به اندازه مسئولیت و اختیار خود آن را پذیرفته و از مردم عذرخواهی می کنیم  و همه باید در ایجاد شرایط فعلی سهم خود را پذیرفته و صادقانه از ملت غذرخواهی و همچون دوران دفاع مقدس در سایه همدلی و مهربانی لکوموتیو نظام جمهوری اسلامی را به ریل خود برگردانیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه