ارسال به دیگران پرینت

عملکرد دولت با سرنوشت رای اصلاح‌طلبان در 1400 گره خورده است

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه افکار عمومی تفکیکی میان اصلاح طلبان و دولت قائل نیست، گفت: سرنوشت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری به عملکرد دولت گره خورده است و باید کمک کنیم تا دولت در سال پایانی خود موفقیت کسب کند.

عملکرد دولت با سرنوشت رای اصلاح‌طلبان در 1400 گره خورده است

محسن رهامی درباره‌ برنامه جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اصلاح‌طلبان فعلا در این زمینه نظر قطعی نداده‌اند و جلسات اتاق‌های فکر به صورت محدود به خاطر بیماری کرونا تشکیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال کم مردم از انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل آنچه نارضایتی‌ها می خواند، تصریح کرد: باید ببینیم برای انتخابات ریاست جمهوری چه شرایطی حاکم می‌شود و ما اصلا کاندیدا خواهیم داشت یا خیر. ما معتقد هستیم هرچه فضا در انتخابات تنگ تر باشد، امکان حضور مردم و آرای خاکستری کمتر می‌شود. در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کشور باید تلاش شود تا حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، اما اقداماتی در حال انجام است مثل سپردن تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر به شورای نگهبان که این برخلاف جمهوریت نظام است.

این عضوشورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه اظهار کرد: نمایندگان مجلس به جای توجه به منافع ملی و آوردن مردم به پای کار به فکر منافع جناحی خود هستند و در تلاش هستند که اصلاح‌طلبان سرکار نیایند مثلا تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، می‌خواهند سقف 70 سال را تعیین کنند تا افرادی مثل سید محمد خاتمی دیگر نتوانند وارد انتخابات شوند. آنها در واقع می‌خواهند قبایی اندازه خود بدوزند در حالی که این اقدامات به نفع کشور نیست.

این فعال اصلاح‌طلب در بخشی از اظهارات خود خاطر نشان کرد: مشکل دیگر اصلاح‌طلبان این است که آیا دولت موفق می‌شود در ماه‌های پایانی عقبه رای خود را حفظ کند یا خیر، زیرا به هرحال سرنوشت آرای اصلاح‌طلبان به عملکرد دولت گره خورده است. هرچه هم اصلاح‌طلبان از دولت انتقاد کنند، در افکار عمومی جا افتاده است که دولت با رای اصلاح‌طلبان روی کار آمده و اصلاحات حامی دولت است. مردم تفکیک میان دولت و اصلاحات قائل نیستند و همین مساله وضعیت ما را حساس کرده است و باید کمک کنیم دولت در سال پایانی خود به موفقیت‌هایی برسد.

وی تاکید کرد: اگر شرایط مساعد باشد اصلاحات قطعا با کاندیداهای خود وارد میدان می‌شود. من معتقد هستم اگر کاندیدای اصلاح‌طلب و با برنامه مشخص داشته باشیم مردم  استقبال می‌کنند. از سویی معتقد هستم تفکیکی میان اقدامات دولت روحانی و دولت اصلاحات قائل شویم و دولت خاتمی را به عنوان نمونه عملکرد اصلاح‌طلبان به مردم معرفی کنیم. درست است که ما از روحانی حمایت کردیم ولی اصلاح‌طلبان هیچ نقشی در تصمیمات دولت ندارند. ما در سال 1392 نگران آینده کشور بودیم که از روحانی حمایت کردیم و شعارهای روحانی هم به اصلاح‌طلبان نزدیک بود هرچند که او سیاست‌های اصلاح‌طلبان را اجرا نکرد.

رهامی گفت: مردم خاطره خوبی از عملکرد دولت اصلاحات دارند اما رقبا می‌خواهند همه عملکرد دولت روحانی و از جمله مشکلات اقتصادی، سیاست خارجی و فساد برخی از مدیران را به پای اصلاحات بنویسند در حالی که دولت اصلاحات دستاوردهای خوبی داشت و این دستاوردها مجدد باید به مردم معرفی شود. درست است که اصلاحات از روحانی در مقابل رقبایش حمایت کرد، ولی دولت روحانی را نباید دولت اصلاحات دانست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه