ارسال به دیگران پرینت

روزنامه جمهوری اسلامی | عمر سه ماهه مجلس نشان داد نمایندگان بر بسیاری از امور مسلط نیستند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در مدت سه ماه و اندی که از شروع کار مجلس یازدهم می‌گذرد، از سخنان، موضعگیری‌ها و عملکرد نمایندگان این مجلس روشن شده است که بر بسیاری از امور مسلط نیستند بطوری که به خاطر ورودشان به بعضی مسائل، نوع سخن گفتنشان درباره بعضی موضوعات و مطرح کردن بعضی پیشنهادها، در اولین ماه ورودشان به مجلس، از رهبری اخطار گرفتند، واقعه‌ای که در مجالس ده‌گانه قبلی بی‌سابقه بود.

روزنامه جمهوری اسلامی  |  عمر سه ماهه مجلس نشان داد نمایندگان بر بسیاری از امور مسلط نیستند

با توجه به این وضعیت، قطعاً خروجی‌ طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری» محصولی ناپخته خواهد بود که نه‌تنها مشکلی از کشور حل نخواهد کرد بلکه بر مشکلات خواهد افزود.

این نکته، ربطی به مصالح و منافع این جناح و آن جناح ندارد. اصلاح‌طلب و اصولگرا هردو نشان داده‌اند که حتی در قانون‌گزاری هم منافع زودگذر خود را در نظر می‌گیرند ولی ایراد طرح مورد بحث فراتر از منافع جناحی است. این طرح، اساس حقوق ملت را مخدوش می‌کند و دایره انتخاب مردم را تنگ‌تر از آنچه هست می‌نماید.

به همین دلایل به نظر می‌رسد بهتر است مجلس یازدهم فعلاً این طرح را کنار بگذارد تا بعد از آنکه نمایندگان این مجلس به اندازه کافی بر امور تسلط پیدا کردند، وارد این قبیل مباحث شوند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه