ارسال به دیگران پرینت

به اهمیت نذر سلامتی بیاندیشیم

یک فعال سیاسی گفت: رسانه ملی نذر سلامتی و عزاداری در فضای مجازی را تبلیغ کند.

به اهمیت نذر سلامتی بیاندیشیم

علی صوفی اظهار کرد: شوری که شیعه از نهضت امام حسین (ع) وام گرفته سرمایه بسیار بزرگی است و در کنارش شعور حسینی شیعه را پیش برده است ؛ انقلاب اسلامی را هم مدیون شور و هم مدیون شعور حسینی هستیم. حتی مارکسیست ها هم از شور حسینی بهره مند بودند؛ در  دفاعیات گلسرخی  این امر شخص است.

وی ادامه داد: این شور همواره از مراسم ‌های مذهبی، اشعار، نوحه ها و مراسم‌های دسته جمعی عزاداری ایجاد شده است. البته یک سری انحرافاتی هم از دید روحانیون و روشنفکران دینی طی سالیان به این شور  وارد شده است. 

وی ادامه داد:  این  انحرافات خیلی بر جوانان  تاثیر منفی دارد و در فضای مجازی که سریع همه چیز عمومی می شود منعکس شده و بر چهره شیعه تاثیر منفی می گذارد. 

صوفی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم  همزمانی آن با دوران شیوع کرونا  گفت: کرونا تهدید است اما فرصتی برای بازسازی موضوعاتی که در آن انحرافاتی صورت گرفته بود نیز هست.می دانیم که عده ای منافعی در این ایام بویژه محرم دارند. منافعشان در این است که این ایام را به شکل سابق برگزار کنند. این در حالی است که جمع شدن در شرایط فعلی مرگ بار است. درست است که مردم دوست دارند جانشان را برای امام حسین(ع) بدهند، اما  حضور در جاهایعمومی در شرایط این ویروس کشنده به دور از عقل شیعه است.

وی خاطر نشان کرد: نذر کردن در محرم یعنی چیزی که به درد مستضعفان بخورد تا یاد امام حسین (ع)زنده بماند. سال های پیش دیدیم که در پخت و پز غذای نذری چه اسراف‌هایی  می شد. 

صوفی گفت: در سالی که کرونا به یک بیماری کشنده بدل شده است و مردم نیازمند اقلام بهداشتی برای مصون ماندن از این ویروس هستند، چه خوب است که به نذر سلامتی بیاندیشیم.

وی در پایان گفت: رسانه ملی و شبکه های  مجازی می توانند به خوبی این موضوع را تبلیغ کنند ؛ علاوه بر نذر سلامتی با اشعار و نوحه های منطبق با امر به معروف و نهی از منکر نیز از طریق فضای مجازی می توان عزاداری هر ساله را نیز به جا آورد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه