ارسال به دیگران پرینت

نظارت بر رفتار نمایندگان|ظریفیان:مجلس مکانیسم هایی برای نظارت بر رفتار نمایندگان دارد

یک فعال سیاسی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مکانیسم هایی برای نظارت بر رفتار نمایندگان دارد، گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضاییه اختیار رسیدگی به تخلفات نمایندگان را دارند.

نظارت بر رفتار نمایندگان|ظریفیان:مجلس مکانیسم هایی برای نظارت بر رفتار نمایندگان دارد

غلامرضا ظریفیان درباره نظارت دائمی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آشفتگی در وظایف یک‌ سیستم حاصل هر نوع توسعه مفهومی در ارتباط با وظایف هر یک از اجزای آن سیستم است. سیستم ها براساس یک نظم، سامان پیدا می کنند و اگر هر بخشی از این سیستم، دچار نقص در کارکرد شود یا دنبال توسعه اختیارات خود باشد، کل سیستم دچار اختلال می شود، بنابراین باید از این توسعه مفهومی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی مشخص است و توسعه اختیارات این شورا، حاصلی جز به هم ریختگی سایر سازمان ها ندارد. مجلس شورای اسلامی مکانیسم های برای نظارت بر رفتار نمایندگان دارد و اگر نماینده ای تخلفی مرتکب شود، این مکانیسم که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، به موضوع رسیدگی می کند. قوه قضاییه نیز اختیار رسیدگی به این تخلفات را دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه توسعه اختیارات شورای نگهبان برای نظارت بر رفتار نمایندگان ، وظایف سایر دستگاه های نظارتی را دچار اختلال می کند، خاطرنشان کرد: نمایندگان فقط در حوزه وظایف نمایندگی خود و برای ابراز عقیده مصونیت دارند و البته این مصونیت مانعی برای رسیدگی به تخلفات مالی یا سوءاستفاده از قدرت نیست.

ظریفیان در پایان گفت: در قانون اساسی اصول بنیادینی داریم که قابل تغییر نیستند.یکی از این اصول مردم‌سالاری است و باید مراقب بود که با تفسیرهای مضیق، این اصول محدود یا دچار خدشه نشود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه