ارسال به دیگران پرینت

دیدگاه نماینده اسبق مجلس درباره نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس

یک نماینده اسبق مجلس گفت: پیش از ورود به بحث نظارت شورای نگهبان بر رفتار نمایندگان ابتدا باید ببینیم که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان چه اختیاراتی دارد و اصل قانون نظارت چه امکاناتی در اختیار خود مجلس می گذارد.

دیدگاه نماینده اسبق مجلس درباره نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس

ایرج ندیمی در ارتباط با گفته اخیر دبیر شورای نگهبان مبنی بر ضرورت  نظارت این شورا بر نمایندگان، اظهار کرد: ایشان در سخنان اخیر خود صحبت از قانونی کردن چنین اختیاری کردند؛ درخواست شان این بود که مجلس قانونی وضع کند که این نظارت توسط شورای نگهبان انجام گیرد.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر این نظارت، درون خود قوه قانونگذاری انجام می شود، این در حالیست که شورای نگهبان درخواست دارد تا نمایندگان مجلس با وضع قانونی این نظارت را به این شورا بسپارند. 

این نماینده اسبق مجلس گفت: این نظر باید توسط نمایندگان بررسی شود که آیا نظارت شورا می‌تواند کارایی نمایندگان و در ادامه مجلس را افزایش دهد یا خیر.

ندیمی گفت: ابتدا باید ببینیم که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان چه اختیاراتی دارد و اصل قانون نظارت چه امکاناتی در اختیار خود مجلس می گذارد. در راستای حفظ جایگاه نظارت بر رفتار نمایندگان باید بحث شود که تاکنون چنین تشکیلاتی کارایی داشته یا خیر و اگر تقویت شود اتفاقات خوبی می افتد یا نه. 

وی در پایان با اشاره به نحوه نظارت بر رفتار اشخاص حقیقی و حقوقی در سایر قوا یادآور شد که دولت و قوه قضاییه دادگاه‌ها و بخش نظارتی دارند که مجلس نیز می تواند از رویه آنان پیروی کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه