ارسال به دیگران پرینت

ساماندهی فضای مجازی و ازدواج جوانان، دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن برشمردن چندین موضوع به عنوان اولویت های آغازین کمیسیون متبوع خود به دو موضوع ساماندهی فضای مجازی و ازدواج جوانان اشاره کرد و از عزم جدی اعضای کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به این دو موضوع خبر داد.

ساماندهی فضای مجازی و ازدواج جوانان، دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس

غلامرضا منتظری  درباره اولویت هایی که کمیسیون فرهنگی مجلس در حوزه فرهنگ در دست بررسی خواهد داشت، با بیان اینکه یکسری از اولویت ها که در حوزه فرهنگی از ضرورت بیشتری برخوردار هستند در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به نقشی که عرصه فضای مجازی می تواند در تحولات کشور به خصوص تحولات اقتصادی و معیشتی ایفا کند یکی از این اولویت ها بحث تقویت و ساماندهی فضای مجازی است. موضوع دیگر بحث ازدواج جوانان است، بسیاری از جوانان ما برای امر ازدواج با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه می شوند، بناست کلیه ظرفیت هایی که در حوزه جوانان و خانواده نقش دارند برای ساماندهی این حوزه بسیج شوند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: از سوی دیگر شاهد تصویب قوانینی در حوزه تسهیل ازدواج جوانان در ادوار گذشته مجلس بوده ایم که لازم است نظارت مجلس بر اجرای این قوانین متنرکز باشد تا ما بتوانیم شاهد رضایتمندی بیشتر در این حوزه باشیم.

منتظری همچنین گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، دوستان بر این عقیده بودند که باید نقش فرهنگ در ستاد ملی مبارزه کرونا مشخص و از ظرفیت فرهنگ برای آماده سازی و مدیریت جامعه در این شرایط استفاده کنیم، در پی آن پیشنهاد شد با همکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا برای نیل به این هدف مهم، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو رسمی این ستاد فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در پایان بیان کرد: موضوع دیگر حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری است؛ چرا که برخی از فعالان هنری در حوزه هایی همچون سینما، نمایش و هنرهای تجسمی در شرایط کرونایی امروز کشور به صورت جدی آسیب دیدند که لازم است توجه لازم را به این افراد داشته باشیم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه