ارسال به دیگران پرینت

انتقاد علم‌الهدی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روزمزد

امام جمعه مشهد از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روز مزد انتقاد کرد.

انتقاد علم‌الهدی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روزمزد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امروز، ۲۵ اردیبهشت در سومین رزمایش مواسات و همدلی خراسان رضوی که در سالن ورزشی کارگران مشهد، برگزار شد، بیان کرد: مانور و رزمایش مواسات با حرکت جمعی، مردمی و مجاهدت‌های نهادهای مردمی واقعیت تمدن اسلامی را برای دنیا به نمایش گذاشته است.

وی افزود: مسائلی که بیماری کرونا از نظر معیشت برای مردم ایجاد کرده مسائلی است که با این کارها تمام نمی‌شود و باید فکر اساسی برای آن کرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در این شهر حدود 37 هزار نفر در یک قشر کارگران روزمزد که در هتل‌ها و رستوران‌ها فعالیت داشتند، بیکار شدند، درآمدی ندارند و تعداد زیادی از کارگان خدماتی از کار افتاده شده‌اند. با این وضعیت که دو ماه این افراد بیکار بودند و شروع به کار نکردند و درآمد ندارند، مسأله زندگی معیشتی این افراد چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه اکثر این افراد بیمه هستند و بیمه بیکاری حق این افراد است، افزود: کمیته امداد کمک‌رسانی نسبت به فقیر دارد و شایسته است به این افراد نیز توجه داشته باشد؛ چراکه اینها معامله شرعی و قانونی داشتند و یک سوم حقوقشان را به تأمین اجتماعی دادند برای اینکه در زمان بیکاری یا بازنشستگی به عنوان بیمه بیکاری کسر شود و پس انداز داشته باشند.

انتقاد علم‌الهدی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روزمزد

علم الهدی ادامه داد: امروز پس از دو یا سه ماه هنوز بیمه بیکاری به این افراد پرداخت نشده است. این افراد فقیر نیستند، آبرومند هستند و معامله شرعی با تأمین اجتماعی کردند و شرعا و قانونا، بیمه بیکاری را از تأمین اجتماعی طلبکار هستند،اما در استان ما اقدامی در این رابطه نشده است.

وی افزود: این موضوع باید به استماع استاندار برسد و باید در مجلس تحقیق کنند؛ چراکه مردم درآمد ندارند و با این رقم‌ها زندگی آنها اداره نمی‌شود و حق‌شان بیمه بیکاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن برای این موضوع تبلیغات می‌کند و این صحیح نیست که در این رابطه به مردم گفته شود اعتبار نیست و هنوز اعتبار نیامده است.

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان هر چه زودتر اقدامی کنند تا حق مردم و قشر عظیم کارگری که بیکار شدند و بیمه دارند محقق شود و برای افراد اقلیتی که بیمه نیستند نیز باید با خیران و کمیته امداد تصمیم‌گیری شود.

گفتنی‌است؛ سومین رزمایش مساوات و همدلی استان با رمز یا امیر المومنین، یا امیرالمومنین، یا امیر المومنین توسط آیت الله علم الهدی رسما آغاز شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه