ارسال به دیگران پرینت

واکنش تند روزنامه کیهان به پراید ۹۰میلیون تومانی

پراید 90 میلیونی فقط سند ناکارآمدی مدیریتی دولت تدبیر و امید نیست. کافی است سری به صندوق عقب این خودرو زده و کارنامه سیاسی و طومار وعده‌های مدعیان اصلاحات را هم در آنجا بیابید.

واکنش تند روزنامه کیهان به پراید ۹۰میلیون تومانی

روزنامه کیهان نوشت: پراید 90 میلیونی فقط سند ناکارآمدی مدیریتی دولت تدبیر و امید نیست. کافی است سری به صندوق عقب این خودرو زده و کارنامه سیاسی و طومار وعده‌های مدعیان اصلاحات را هم در آنجا بیابید.

اینکه چه شد که پراید 90 میلیون شد، بدون شک دلایل متعدد و مختلفی دارد. تولید‌کننده می‌گوید من پراید را زیر 40 میلیون می‌فروشم و زیان می‌دهم و خریدار هم دستش به خودروی قیمت کارخانه نمی‌رسد و هم از پراید 90 میلیونی کوتاه است. تحلیل و بررسی آشفته بازار خودرو را باید به اهلش سپرد اما آنچه امروز در قیمت پراید می‌بینیم و البته لمس می‌کنیم، شاخصی از کلیت وضعیت بازار است؛ از خوراک و پوشاک گرفته تا اجاره‌بهای مسکن و سایر مایحتاج و ضروریات یک زندگی حداقلی. کافی است به فروشنده اعتراضی تلویحی کنید و از گرانی بنالید، به احتمال بسیار زیاد اولین جمله‌ای که خواهید شنید این است؛ خبر داری پراید 90 میلیون شده است؟!

قیمت گوشت و عدس و لپه و برنج و پنیر و پوشک و پشمک و پراید و... سویه‌ای اقتصادی دارد که موضوع این گزارش نیست اما بی‌شک این وضعیت جنبه سیاسی- اجتماعی نیز دارد. پراید 90 میلیونی را باید به پای چه کسی نوشت؟ چه کسانی باید پاسخگوی این وضعیت باشند؟ آیا پاسخگو هستند و مسئولیت وضعیت امروز را برعهده می‌گیرند یا فرافکنی کرده و سر خود را مانند کبک زیر برف کرده‌اند؟!

این در حالی است که بیش از یک سال از عمر دولت تدبیر باقی ‌مانده است و چنانچه دولت با همین تدابیری که تاکنون از آن دیده‌ایم پیش برود، باید منتظر قیمت‌های عجب و غریب دیگری هم تا 1400 بود. بله! تا 1400 با روحانی هستیم اما تا آن وقت با پراید به کجا خواهیم رسید؟!

اصلاح‌طلبان این روزها نه تنها حاضر به قبول مسئولیت سیاسی وضعیت فعلی نیستند بلکه با فرافکنی و آدرس‌های غلطی همچون دولت پنهان و نداشتن اختیارات و... باز هم درصدد فریب مردم هستند. آنها که روزگاری به‌طور علنی دولت تدبیر و امید را رحم اجاره‌ای خود عنوان کرده بودند، اینک که بوی جنازه برجام و سایر فریب‌هایشان همه جا را فراگرفته، سعی دارند این‌بار با‌ ترفند «نامزد مستقل» در انتخابات 1400 سر مردم را کلاه بگذارند؛ بله! ما تاکنون نامزدی در انتخابات و نماینده‌ای در قدرت نداشته‌ایم - پس مسئولیتی هم برای پاسخگویی نداریم- و در انتخابات 1400 می‌خواهیم با نامزد اختصاصی خود وارد گود شویم و تمام خرابی‌ها را که هیچ ربطی هم به ما ندارد، آباد سازیم!

اگرچه مدعیان اصلاحات در سیاه‌بازی و سیاسی‌کاری استادند اما نه آن‌قدر که بتوانند ننگ پراید 90 میلیونی را از کارنامه خود پاک کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه