ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت اوکراین | مذاکرات روسیه اوکراین

آتش بس در اوکراین؟ | آمریکا و اروپا دخالت کردند | واکنش روسیه چیست؟ | مذاکرات سازش آغاز شد

آمریکا و اروپا بر سر چارچوب‌های آتش‌بس در اوکراین مذاکرات می کنند.

آتش بس در اوکراین؟ | آمریکا و اروپا دخالت کردند | واکنش روسیه چیست؟ | مذاکرات سازش آغاز شد

شبکه خبری سی ان ان همزمان با صدمین روز از جنگ اوکراین اعلام کرد که مقام‌های آمریکا و اروپا در هفته‌های اخیر بطور منظم دیدار می‌کنند تا درباره چارچوب‌های احتمالی آتش‌بس در اوکراین گفت وگو کنند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه  گزارش داد که مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر به طور منظم با همتایان انگلیسی و اتحادیه اروپا دیدار می‌کنند تا در مورد چارچوب‌های یک آتش‌بس احتمالی در اوکراین گفت وگو کنند.

بر اساس این گزارش، موضوعات مورد بحث در این نشست‌ها شامل طرح چهار ماده‌ای است که ایتالیا در ماه مه پیشنهاد کرد که در آن اوکراین یک کشور بی طرف در ازای تضمین‌های امنیتی معرفی شده است.

این گزارش می‌گوید که اوکراین بخشی از گفت وگوها نبوده و آمریکا  کی‌یف را ملزم به اجرای طرح آتش بس یا آغاز مذاکرات با روسیه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به این پرسش که آیا اوکراین  برای دستیابی به صلح و پایان دادن به حملات روسیه نیاز به واگذاری بخشی از خاک خود دارد یا خیر؟ گفت: من به آنها نمی‌گویم چه کاری باید انجام دهند.

وی ادامه داد: از ابتدا گفته‌ام که هر امری در مورد اوکراین باید با مشارکت این کشور باشد. این سرزمین آنها است. من به آنها نمی‌گویم که چه کاری باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند.

بایدن اضافه کرد که به نظر می‌رسد در مقطعی نیاز به یک توافق بین دو کشور وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: نمی‌دانم دستیابی به این توافق مستلزم چه کاری است.

"لوئیجی دی مایو" وزیر خارجه ایتالیا ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که کشورش طرح صلح اوکراین را به دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

این مقام ایتالیایی در نشست شورای اروپا در تورین ایتالیا گفت در این پیشنهاد خواستار آتش‌بس محلی برای تخلیه غیرنظامیان در امتداد کریدورهای بشردوستانه و ایجاد شرایط برای یک آتش‌بس جامع تر شده است که منجر به "صلح طولانی‌مدت" می‌شود.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل همان روز، دیدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه ایتالیا را تائید کرد اما گفت که در حال حاضر هیچ اظهارنظر بیشتری در مورد نقشه راه پیشنهادی برای صلح وجود ندارد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با بیان اینکه از طرح پیشنهادی ایتالیا آگاه است، گفت: اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این جنگ به کار می‌گیرد.

این مقام اتحادیه اروپا در عین حال افزوده است که تصمیم گیری در مورد شرایط هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری بر عهده اوکراین بوده و امیدوار است هنگام شروع مذاکرات با روسیه "اوکراین بتواند از موضع قدرت مذاکره کند."

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه