ارسال به دیگران پرینت

رئیس‌جمهور روسیه:

صادرات انرژی روسیه را از اروپا به آسیا هدایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه: ما فرض می‌کنیم که در آینده تحویل [انرژی] به غرب کاهش خواهد یافت بنابراین باید صادرات خود را به سمت بازارهای جنوب و شرق که به سرعت در حال رشد هستند، تغییر دهیم.

 صادرات انرژی روسیه را از اروپا به آسیا هدایت می‌کنیم

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه اروپایی ها موجب بی‌ثباتی بازار انرژی شده‌اند، خواستار تغییر مسیر صادرات انرژی روسیه از اروپا به آسیا شد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در جلسه هیات دولت با تبیین این راهبرد، اورپایی‌ها را به بی‌ثبات کردن بازار انرژی متهم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما فرض می‌کنیم که در آینده تحویل [انرژی] به غرب کاهش خواهد یافت بنابراین باید صادرات خود را به سمت بازارهای جنوب و شرق که به سرعت در حال رشد هستند، تغییر دهیم.

پوتین اضافه کرد: کشورهای اروپایی دائم اعلام می‌کنند که بدون عرضه انرژی از طرف روسیه عمل کنند و با این کار بازار را بی‌ثبات کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، از زمان آغاز جنگ روسیه با همسایه غربی خود در ۲۴ فوریه، دست کم یکهزار و ۸۹۲ غیرنظامی در اوکراین کشته و ۲ هزار و ۵۵۸ نفر زخمی شده‌اند و تخمین زده می‌شود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۴.۲۴ میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته و میلیون‌ها نفر نیز در داخل کشور در چادرها زندگی می‌کنند.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌اند و این تحریم‌ها را به تدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه